Zwaluwentoernooi zaterdag 25 augustus 2012
EVV D1 met 4 overwinningen naar volgende bekerronde
Vandaag stond de eerste bekerronde op het programma met als tegenstanders Slekker Boys D1, Reuver D1, RKSNA D1 en SVH’39 D1. De wedstrijden duurden allemaal 15 minuten.
We mochten als EVV zijnde dit toernooi organiseren en er mocht ook nog op het hoofdveld gevoetbald worden.
Van deze vijf ploegen plaatsten de nummer 1 en 2 zich voor de volgende ronde.
EVV D1 – Slekker Boys D1 2-0
We begonnen het toernooi direct met een derby tegen onze buren “van de Sjlek”. Voor Ruben en Quinten een heel speciale wedstrijd, omdat ze met deze jongens jaren samen hebben gespeeld.
Vanaf het begin werden de Slekker Boys op eigen veld vastgezet en zochten we met prima positiespel de aanval. Al snel leidde dit dan ook tot de openingstreffer. Fauve ging goed over de rechterflank en haar prima voorzet werd door Remondo in de touwen geschoten, 1-0 voor EVV. Niet veel later scoorde Remondo bijna 2-0, maar zijn schot spatte op de lat uiteen. Ook een mooie krulbal van Koen werd door de keeper nog net uit de bovenhoek getikt. Nadat Koen even later een voorzet net over had geschoten was het goede spel van de beginfase even verdwenen. Omdat het zo makkelijk ging wilde iedereen zijn goaltje meepikken. Gevolg was dat de middenvelders naast de spitsen stonden te spelen en het voorin dus veel te druk was. De verdedigers konden de bal niet aan de middenvelders kwijt en we speelden de Slekker Boys hiermee in de kaart.
Gelukkig pakten we het de laatste minuten weer beter op en wist Koen na een voorzet van Remondo toch 2-0 te scoren. In de laatste minuut van de wedstrijd had Fauve de pech dat haar schot net naast de verkeerde kant van de paal verdween.
EVV D1 – Reuver D1 1-0
In deze tweede wedstrijd troffen we in hoofdklasser Reuver D1 op papier de sterkste tegenstander. Voor de wedstrijd werd door de trainers aangegeven dat we fel op de bal moesten spelen en zo Reuver niet in hun combinatievoetbal moesten laten komen. Bij balbezit moesten we proberen via snel spel over de vleugels gevaarlijk te worden.
Ondanks de goede voornemers was Reuver de eerste minuten de betere, fellere ploeg en was de eerste grote kans dan ook voor de tegenstander. Een gevaarlijke voorzet bleef voor de goal liggen, maar gelukkig lette Daan goed op en plukte hij de bal net voor de voet van de instormende spits weg.
Na de openingsfase goed te zijn doorgekomen werden we direct gevaarlijk. Remondo kon alleen ten koste van een corner van een doelpoging worden afgehouden. Uit de daaropvolgende corner kwamen we op een 1-0 voorzet. De corner van Remondo werd door David via de onderkant van de lat in het doel gekopt. De verdediger van Reuver trapte de bal wel nog weg, maar de bal had blijkbaar duidelijk de doellijn gepasseerd. Dit doelpunt gaf onze spelers duidelijk meer vertrouwen en in de laatste minuten waren er zelfs mogelijkheden om de score verder op te voeren. Eerst schoot David na een mooie actie door het hart van de Reuver verdediging de bal net over het doel. Onze moeders langs de kant van het veld dachten dat het wederom een doelpunt was, althans aan hun gejuich te horen. Maar zelfs vrouwen kunnen dus blijkbaar niet over van alles kletsen en dan ook nog het spel volgen…!!!
Reuver probeerde wel, maar onze verdediging onder leiding van een uitblinkende Julian, liet niemand meer gevaarlijk worden.
In de laatste minuut strafte Koen nog bijna een foutje van de keeper af, maar jammer genoeg verdween zijn puntertje in het zijnet. Even later floot de scheidsrechter af en konden we de tweede driepunter bijschrijven.
EVV D1 – SNA D1 1-0
Na de eerste twee gewonnen wedstrijden en de uitslagen uit de andere wedstrijden te hebben gezien waren we bij een overwinning op SNA zeker van de volgende bekerronde. Maar een overwinning tegen deze tegenstander bleek nog een hele opgave.
Vanaf het begin speelden we een moeizame wedstrijd. Dit lag niet zozeer aan de tegenstander maar meer aan ons zelf. De afspraken die van te voren waren gemaakt werden niet nagekomen. Er werd veel teveel met de bal gelopen, passes over drie meter schoof men bij de tegenstander in de voeten en er werd veel te slap gespeeld. Hierdoor bleef SNA de eerste tien minuten vrij eenvoudig op de been. Toch kregen we vooral uit vrije trappen kansen om te scoren. Maar schoten van David en Koen werden door de keeper gestopt of verdwenen naast het doel.
Gelukkig kregen we vijf minuten voor tijd een penalty, nadat Remondo binnen de beruchte lijnen van achteren werd aangetikt.
Remondo plaatste zich zelf achter de bal en schoot de bal hard langs de keeper in de linker benedenhoek, 1-0 voor EVV. Daarna kwam er meer rust in ons spel en kwam de derde overwinning niet meer in gevaar. Fauve had tenslotte nog pech dat haar goede actie binnen de zestien met een schot in het zijnet werd afgesloten.
Na deze derde overwinning op rij hadden we ons al één wedstrijd voor het einde voor de volgende ronde geplaatst en konden we in alle rust toewerken naar de laatste wedstrijd tegen SVH’39 D1.
EVV D1 – SVH’39 D1 3-0
In deze laatste wedstrijd wachtte SVH’39 uit Herkenbosch. Dit team stond op de tweede plek met 7 punten uit 3 wedstrijden. Bij een gelijkspel werden wij eerste en zou SVH’39 tweede worden. In het profvoetbal staat in zo’n geval de uitslag meestal wel vast, maar onze jongens waren vastbesloten om ook deze vierde wedstrijd winnend af te sluiten.
Dit was ook op het veld te zien. Men was lekker fel, speelde goed samen en SVH’39 werd op alle fronten afgetroefd. Een doelpunt hing dan ook al snel in de lucht. En dit viel dan ook, en wat voor één…..
Nino werd goed door linksback Ruben ingespeeld en zocht zijn tegenstander op. Deze passeerde hij, waarna ook de laatste man eraan moest geloven. Hij eindigde deze actie met een schitterende boogbal over de keeper in de lange hoek. Wat een beauty….1-0 voor EVV!!!
Enkele minuten later was de wedstrijd definitief in de knip. Fauve ging goed door, behield het overzicht en vond David met haar voorzet. Het schot van David raakte een verdediger zodanig dat de keeper geklopt was en zo de 2-0 op de borden verscheen. We bleven goed spelen en de volgende kans was voor Yorrick. Hij werd mooi door Nino vrijgespeeld, maar zijn puntertje verdween net naast de rechterpaal. Toch kregen de supporters nog een mooi doelpunt te zien. Een prima corner van Julian werd door Koen mooi in de kruising gekopt zodat we zelfs met 3-0 voor kwamen. In de laatste paar minuten kreeg SVH’39 nog twee mogelijkheden om te scoren, maar een kopbal naast en een schot over zorgden niet voor een doelpunt.
Zodoende wonnen we ook onze laatste wedstrijd zonder een doelpunt tegen te krijgen.
Eindstand:
1. EVV 4-12 (7-0)
2. Reuver 4-7 (7-2)
3. SVH’39 4-7 (5-5)
4. SNA 4-1 (0-5)
5. Slekker Boys 4-1 (1-9)
Vandaag hebben we ons met, op één wedstrijd na, prima voetbal geplaatst voor de volgende bekerronde. Ook nu was het spel vaak weer erg leuk om te zien en straalde het plezier er vanaf. Waar we vorige week op het toernooi in Baexem niet wisten te scoren, kregen we vandaag geen enkel doelpunt tegen en wisten we maar liefst 7 doelpunten te maken.
Doelpuntenmakers:
David, Koen en Remondo (2), Nino (1)