Zaalcompetitie zaterdag 5 januari 2013
Winst en verlies in Sint Odiliënberg
Na de feestdagen mochten we vandaag weer aan de bak voor de tweede ronde van de KNVB zaalcompetitie. FC Maasgouw en SHH D2 zouden de tegenstanders zijn.
Het team bestond deze keer uit Daan, Remco, Sander, Julian, Fauve, Remondo en Nino.
FC Maasgouw D1 –EVV D1 2-1
Vanaf het begin zette FC Maasgouw ons op eigen helft vast en konden we eigenlijk niks anders dan tegenhouden. Al snel kreeg de tegenstander enkele kansen, maar die werden (mede door goed keeperswerk van Daan) gemist. Toch viel al binnen 5 minuten de verdiende 1-0.
Zelf kwamen we er niet aan te pas omdat er te weinig beweging was en Remondo voorin op een eiland stond. Binnen de 10 minuten werd het ook 2-0. Na het inbrengen van Nino kwamen we zelf ook in de buurt van het doel en al snel kregen we een kans op de aansluitingstreffer. Nino speelde zich prachtig vrij, maar zijn schot kwam op de rechterpaal en verliet via de linkerpaal het doel. Even later schoot Fauve via een verdediger in het zijnet. In de tussentijd was FC Maasgouw via hun zeer behendige spits een paar keer voor Daan verschenen, maar deze keepte een prima pot en hield verder zijn doel schoon. Met nog twee minuten op de klok zette Remondo goed door en wist hij (via een sliding!) voor 2-1 te zorgen. Helaas was daarna de tijd nog te kort om hier iets aan te veranderen.
Uiteindelijk verloren we verdiend van een sterkere tegenstander.
EVV D1 – SHH D2 4-0
Dit team was een oude bekende, want in de veldcompetitie hadden we hier met 6-0 van gewonnen.
Ook nu begonnen we goed aan de wedstrijd. De eerste kans was voor Fauve, maar alleen voor de keeper wist ze niet te scoren. De volgende kans was voor Nino. Nadat hij prachtig twee verdedigers “het bos had ingestuurd” schoot hij de bal via de linkerpaal in het doel, 1-0 voor EVV.
SHH probeerde wel, maar Sander en Remco hielden het achterin met Daan makkelijk dicht. Na een tiental minuten verdubbelde wederom Nino de score door een mooie actie van Remondo af te maken, 2-0.
Toen even later Sander, na een mooie aanworp van Daan, 3-0 binnenschoot was de strijd beslist. Fauve kwam in de rest van de wedstrijd nog een paar keer voor de keeper, maar de bal wilde er gewoon niet in. Toch wist Nino met zijn derde doelpunt van de wedstrijd de stand naar 4-0 te brengen. Uiteindelijk werd dit ook de eindstand en behaalden we onze tweede overwinning in deze competitie.
Doelpuntenmakers: Nino (3), Remondo, Sander (1)