Zaalcompetitie zaterdag 22 december 2012
Wisselend succes op 1e competitiedag
Vandaag begonnen we aan de KNVB zaalcompetitie. Het was direct een thuiswedstrijd, want Sporthal In de Bandert was de plaats van handeling.
Daan, Remco, Remondo, Koen, Yorrick, Quinten en Nino verdedigden deze keer de EVV-kleuren. Er stonden vandaag drie wedstrijden van 18 minuten op het programma tegen respectievelijk Laar D2, SVC 2000 D2 en FC Oda D1.
EVV D1 – Laar D2 2-2
Deze ploeg kenden we nog uit de competitie. Toen wisten we hun met 3-2 te verslaan op het kunstgras in Weert. Maar een wedstrijd in de zaal is natuurlijk heel anders.
We begonnen goed aan de wedstrijd en met mooi samenspel kwamen we in de beginfase al in de buurt van het doel van Laar. Na een vijftal minuten wist Quinten na een mooie actie de verdiende openingstreffer aan te tekenen. Hierna werd Laar sterker en al snel wisten ze de gelijkmaker te scoren. De jongens lieten zich niet uit het veld slaan en gingen weer in de aanval om opnieuw op voorsprong te komen. Dit lukte ook weer snel. Een mooi afstandsschot van Yorrick verdween hard onder de lat en zodoende kwamen we met 2-1 voor.
Toch konden we niet lang van de voorsprong genieten, want na een misverstand in de verdediging wist Laar wederom gelijk te maken.
In de allerlaatste seconde hadden we pech. Eerst schoot Quinten tegen de paal en de terugspringende bal werd door Nino ingeschoten. Met een uiterste krachtsinspanning wist de verdediger de bal uit het doel te tikken. Direct hierna klonk ook het eindsignaal en speelden we onze eerste wedstrijd gelijk, waar een overwinning eigenlijk wel verdiend was geweest.
SVC 2000 D2 – EVV D1 1-3
De volgende tegenstander was SVC 2000 D2. In de vorige wedstrijd hadden we gezien dat ze enkele echte zaalvoetballers in de ploeg hadden die elkaar makkelijk wisten te vinden.
In het begin stonden we onder druk, maar goed keeperswerk van Daan en sterk verdedigen van Remco voorkwamen vooralsnog een achterstand. Toch kwam die er na 5 minuten. Na een fout achterin wist SVC 2000 te profiteren, 0-1. Daarna kwamen we beter in de wedstrijd en kregen we door Nino onze eerste kans. Hij wist die direct te verzilveren en dus werd het al snel weer gelijk. Dit gaf onze jongens vertrouwen en SVC moest terug. Nino was lekker op dreef en na 10 minuten schoot hij ons ook nog op voorsprong, 2-1.
SVC gaf niet op en na een mooie actie kreeg hun spits een niet te missen kans aangeboden op minder dan een meter van ons doel. Gelukkig voor ons wist hij toch te missen en behielden we onze voorsprong. Sterker nog, in de tegenaanval werd Nino door Quinten vrijgespeeld en op een geweldige manier wist hij de keeper in de luren te leggen en de 3-1 in het netje te schieten. Dit was de beslissing en zodoende behaalden we in de 2e wedstrijd onze 1e overwinning.
FC Oda D1 – EVV D1 4-0
Wedstrijd 3 met FC Oda als tegenstander. Ook dit team bestond uit enkele heel handige, technische spelers. Vanaf het beginsignaal draaide FC Oda op volle toeren. Voordat we het in de gaten hadden stonden met 2-0 achter. Gevolg was dat sommige spelers teveel met de bal begonnen te lopen om de achterstand goed te maken, maar dit had een averechts effect. FC Oda wachtte rustig af en counterde binnen 10 minuten naar een 4-0 voorsprong. Toch bleven de jongens knokken voor een beter resultaat, maar jammer genoeg troffen kansen voor Remondo, Nino en Quinten geen doel en kregen we in de 3e wedstrijd een flink pak op de broek.
Over twee weken (5 januari) wordt de zaalcompetitie hervat in Sint Odiliënberg.
Komende donderdag 27 december speelt ook nog een gedeelte van het team het zaaltoernooi in Melick.
Doelpuntenmakers: Nino (3), Quinten en Yorrick (1)