Zaalcompetitie zaterdag 19 januari 2013

19-01-2013 18:43

Redelijke afsluiting van de competitie in Heel….

 

Vandaag stond alweer de laatste ronde van de KNVB wintercompetitie op het programma. We namen een plek in de middenmoot in met 7 punten uit 5 wedstrijden. In deze laatste ronde zouden we alleen maar toppers tegenkomen, namelijk Panningen D1, FC Oda D1, DESM D1 en FC Maasgouw D1. We trokken dan ook op volle oorlogssterkte naar Heel. Daan, David, Max, Remco, Remondo, Yorrick, Nino en Quinten moesten de eer hooghouden.

 

Panningen D1 - EVV D1     0-2

 

In het begin was Panningen iets sterker, zonder echt gevaarlijk te worden. Daarna namen we met goed voetbal het initiatief en al snel kon Remondo met een mooi geplaatst schot (met links !!) ons op een 0-1 voorsprong  schieten. Even later wist Quinten na een aanval over verschillende schijven de 0-2 te maken en was de wedstrijd beslist. We bleven het restant van de wedstrijd eenvoudig op de been en behaalden zodoende een verdiende overwinning.

 

EVV D1 – FC Oda D1    1-1

 

In deze wedstrijd schoten we als een raket uit de startblokken, want binnen enkele seconden had Remondo een grote kans op de 1-0, maar de keeper redde prima. We bleven veel sterker en Yorrick, weer Remondo en Nino misten verdere kansen voordat David op een mooie manier voor de dikverdiende 1-0 zorgde. Ook kregen we een hele rits corners, waar helaas te weinig mee gedaan werd. Daarna werd FC Oda sterker en kregen ze ook enkele kansen. Vooralsnog bleven we (soms met geluk) op de been. In de tussentijd kreeg Quinten de mogelijkheid om de score uit te breiden, maar de keeper redde knap. In de daaropvolgende aanval scoorde FC Oda via hun zeer sterke spits de 1-1. In de laatste minuten was het in de EVV-verdediging soms alle hens aan dek, maar we hielden stand. Vlak voor tijd maakte de keeper van FC Oda hands buiten de cirkel en kregen we nog een vrije trap. Helaas schoot Remondo deze keihard op de paal en dus bleef de gelijke stand gehandhaafd. Toch konden we tevreden zijn over het vertoonde spel.

 

EVV D1 – DESM D1    1-3

 

Opnieuw stonden we tegenover een heel sterke tegenstander. DESM was één van de betere teams in deze competitie. Net als in de vorige wedstrijd kregen we binnen de minuut een grote kans om de score te openen. Helaas wisten we deze niet te benutten. DESM speelde een slimme wedstrijd. Ze speelden het balletje rond en wachtten op een fout van EVV. Na enkele minuten kwam die er, omdat het middenveld even niet oplette. Direct straften ze dit af en kwamen we op een 0-1 achterstand. Dit was wat DESM wilde. Wij moesten komen en zij konden lekker counteren. Dit deden ze erg goed en de score werd al snel uitgebreid naar een 0-3 voorsprong. Positief was dat we niet opgaven en toch probeerden te scoren. Uit een vrije trap zorgde Remondo dan ook voor 1-3. Even later kregen we via Quinten nog een grote kans om het nog echt spannend te maken, maar dit lukte niet en uiteindelijk verloren we deze wedstrijd verdiend met 1-3.

 

FC Maasgouw – EVV D1    4-0

 

De laatste wedstrijd was tegen FC Maasgouw, ook weer een heel sterk team in de zaal. Een team met veel fysiek, maar ook mooi samenspel. Ook nu was de eerste kans voor EVV. Remondo ging alleen op het doel af, maar in plaats van zelf te schieten speelde hij de meegelopen Yorrick nog aan, maar de pass was niet op maat en de verdediger kon nog net redding brengen.

In de tegenaanval kwamen we op een 1-0 achterstand. Even niet opletten werd direct afgestraft. Al snel kregen we een grote kans op de gelijkmaker. Yorrick ging alleen op de keeper af, tikte de bal op David en deze had een lege goal om te scoren. Voordat hij de bal kon intikken verdedigde FC Maasgouw met een duidelijke sliding deze bal. Helaas zag de scheidsrechter dit anders en kregen we geen vrije trap op enkele meters van het doel. Even later was de wedstrijd beslist. Bij een corner werd er aan de verkeerde kant verdedigd en was het een koud kunstje voor de spits om aan de eerste paal binnen te schieten. FC Maasgouw bleef beter, maar toch kregen we in het verloop van de wedstrijd door mooi spel kansen op een verdiend doelpunt. Dit lukte ons niet, mede door het goede keeperswerk van Sven, de keeper van FC Maasgouw. Zij wisten wel nog twee keer te scoren en zodoende eindigde de wedstrijd in een duidelijke, maar enigszins geflatteerde 4-0 nederlaag.

 

Uiteindelijk behaalden we in deze zeer sterke KNVB Wintercompetitie 11 punten uit 9 wedstrijden. We wisten 3 keer te winnen, speelden 2 keer gelijk en verloren 4 keer.

Toch mogen we redelijk tevreden terugkijken op ons optreden in de zaal.

 

Doelpuntenmakers: Remondo (2), David en Quinten (1)