Wintermasters OVCS zaterdag 12 januari 2013

12-01-2013 20:33

Tegenvallend resultaat in Sittard …..

Vandaag stond de Wintermasters van OVCS Sittard op het programma. We waren hier samen met SV Meerssen D1, Spaubeek D1 en gastheer OVCS D1 de deelnemers. Onder een stralende, maar wel erg koude hemel vertrokken we naar Sittard. Na een goede warming-up begonnen we aan de eerste wedstrijd.

 

EVV D1 – SV Meerssen D1            0-2

In het begin van de 25 minuten durende wedstrijd werd SV Meerssen direct vastgezet. Met fel voetbal van onze kant probeerden we in de buurt van hun doel te komen. Tot echt veel kansen leidde dit niet, omdat de laatste pass steeds net niet aankwam. Een schot van Koen na 10 minuten was ondanks het veldoverwicht het enige echte wapenfeit.

De eerste keer dat SV Meerssen bij ons doel in de buurt kwam was het direct raak. Een misser in de verdediging zette hun spits alleen voor Daan en met een mooi geplaatst schot in de bovenhoek zette hij ons op een 0-1 achterstand. Na onnodig balverlies op het middenveld kwamen we even later ook nog met 0-2 achter. In de laatste minuten wist Nino nog te scoren, maar dit doelpunt werd vanwege buitenspel afgekeurd.

In deze eerste wedstrijd waren we zeker niet slechter, maar door twee persoonlijke fouten werd deze wel verloren.

 

EVV D1 – OVCS D1   1-2

Ook in de tweede wedstrijd tegen de thuisploeg begonnen we helemaal niet slecht. Een schot van Remondo ging net voorlangs, maar ook nu kwamen we weer op achterstand. Een duidelijke buitenspelsituatie werd door de jonge grensrechter (van thuisploeg OVCS) niet gezien en door de scheidsrechter niet gefloten. Onze verdediging die dit wel zag bleef staan (moet je natuurlijk niet doen !!) en de OVCS spits had daardoor vrij baan richting het EVV-doel. Deze kans liet hij niet onbenut en dus was het al vrij snel in de wedstrijd 0-1.

Even later werd de achterstand verdubbeld. Een speler van OVCS kon ongehinderd op de rand zestien de bal aannemen, hem nog eens goed leggen en hem daarna (prachtig) binnenschieten. Hier hadden we veel feller moeten ingrijpen, maar dit gebeurde niet en zodoende kwamen we nu ook met 0-2 achter.

Gelukkig werd het spel in de laatste 10 minuten beter en moest OVCS terug. Na een mooie uitgespeelde aanval wist Quinten beheerst 1-2 binnen te schieten en was de spanning helemaal terug. We probeerden alles om hier nog iets aan te doen (laatste man David naar het middenveld en achterin 1 tegen 1), maar ondanks een schietkans voor David bleef de stand ongewijzigd en stonden we na twee wedstrijden onderaan.

Na deze wedstrijd moesten we anderhalf uur wachten op onze laatste wedstrijd. Sander, die zich de eerste twee wedstrijden al niet lekker voelde, ging ziek naar huis.

 

EVV D1 – Spaubeek D1   3-4

In de laatste wedstrijd was koploper Spaubeek de tegenstander. Ze hadden aan een punt genoeg om het toernooi te winnen. Aan ons de taak om hier een stokje voor te steken.

Helaas kon na drie minuten dit scenario al de prullenbak in. Eerst was er weer dom balverlies op het middenveld (veel te lang met de bal lopen) en daarna een fout van Daan met als gevolg een heel snelle 0-2 achterstand. Ondanks deze snelle tegenslag bleven we proberen om er het beste van te maken. Al snel wist Yorrick na goed doorzetten van Fauve de spanning terug te brengen, 1-2.

Maar de vreugde was van korte duur. Weer een fout achterin (te passief ingrijpen) en Spaubeek profiteerde opnieuw met een 1-3 achterstand als gevolg. Toch bleef de wedstrijd spannend want al snel hierna wist David na een mooie aanval door het midden met een hard schot 2-3 te scoren. Het spel golfde op en neer en het bleef kansen regenen. De volgende was weer voor Spaubeek. Hier ging een rare beslissing van de scheidsrechter aan vooraf. Eerst gaf hij voordeel, daarna floot hij toch af en gaf hij na enige twijfel de vrije trap aan Spaubeek. Onze verdediging stond hierdoor helemaal verkeerd opgesteld en de snelle rechterspits had vrije doorgang. Wederom wisten ze Daan te passeren en met nog enkele minuten op de klok werd de marge weer twee, 2-4 voor Spaubeek.

Nog was de koek hiermee niet op, want nu was het Koen die goed doorzette en voor 3-4 zorgde. Helaas was hierna de tijd te kort om nog iets aan de stand te veranderen en dus verloren we ook deze derde wedstrijd van het toernooi. Het gevolg was dat we als 4e en laatste eindigden.

Vandaag konden we niet tevreden zijn over de prestatie van het team. In tegenstelling tot afgelopen maandag, waar we als een echt team speelden, was dit vandaag te weinig het geval. Er werd door sommige spelers teveel met de bal gelopen, simpele ballen kwamen niet aan en bij vlagen werden we gewoon op felheid afgetroefd. Ook gaven we de tegendoelpunten (8 stuks !!) wel erg makkelijk weg. Hier zullen we de komende trainingen en oefenwedstrijden (als de weergoden het toelaten) hard op moeten trainen om in de zware 1e klasse 401 een rol van betekenis te spelen.

Doelpuntenmakers: Quinten, Yorrick, David, Koen (1)