Toernooi Stramproij zaterdag 1 juni 2013
Toernooi Stramproij zaterdag 1 juni 2013
EVV valt wederom in de prijzen…..
Na de prima verlopen oefenwedstrijd tegen DVO D2 speelden we vandaag in Stramproij op het sterk bezette toernooi van Brevendia. Helaas misten we vandaag maar liefst 3 spelers. Zowel Nino, David als Sander ontbraken om verschillende redenen.
Met Cas, Yannick en Jim hadden we toch prima vervangers weten te vinden.
Er stonden deze keer maar 4 wedstrijden van elk 12 ½ minuut op het programma. De tegenstanders waren de 1e klassers sv Venraij D2, Brevendia D1 en oude bekende sv Heythuysen D1. Ook was 2e divisionist Bekkerveld D1 van de partij. Dit team is het hoogst spelende D1 team van alle Limburgse amateurclubs.
We zouden de eerste wedstrijd beginnen tegen SV Venraij D2, maar omdat het halve team van hun nog in de file stond konden we niet beginnen en werd de wedstrijd naar het einde van het toernooi verschoven. Dus konden we na enige wedstrijden wachten direct vol aan de bak tegen Bekkerveld D1.
EVV D1 – Bekkerveld D1 0-0
We hadden vooraf afgesproken om het speelveld klein te maken, zodat we het Bekkerveld moeilijk konden maken. Zelf zouden we met onze snelle spitsen gokken op de counter. Dit plan werkte perfect, want Bekkerveld kwam niet aan het voetballen toe en na enkele minuten kregen we via een prachtige counter over Remondo en Jim een prima kans. Jim zag dat de keeper bij de eerste paal stond en probeerde de bal in de lange hoek te plaatsen. Jammer genoeg verdween de bal rakelings langs de kruising. We bleven goed samenspelen en fel op de bal en Bekkerveld werd niet gevaarlijk. De volgende kans was weer voor EVV. Jim zette goed door en waar hij beter zelf had kunnen schieten, speelde hij de bal naar Remondo. Deze raakte de bal maar half en daardoor was hij een prooi voor de keeper. We bleven eenvoudig op de been, maar hadden in de laatste minuut geluk dat Bekkerveld uit hun enige kans niet wist te scoren. Hun linkerspits nam de bal met de hand mee (niet gezien door de scheidsrechter) en schoot rakelings over. Even later was de eerste wedstrijd ten einde en behaalden we een dikverdiend punt, waar misschien nog wel meer in had gezeten.
sv Heythuysen D1 – EVV D1 1-0
Onze tweede wedstrijd ging tegen “Angstgegner” sv Heythuysen D1. Tegen dit team hadden we dit jaar zowel in de beker als in de competitie verloren. Dus vandaag was er een kans op revanche. Maar helaas, al binnen twee minuten stonden we op achterstand. Een scherpe voorzet werd door de linkerspits (die sneller reageerde dan Max) in tweede instantie binnengetikt en dus was het al snel 1-0.
Daarna kwamen we beter in de wedstrijd en was de eerste mogelijkheid voor Remondo. Hij sneed van de linksbuitenplaats naar binnen en nam het doel onder vuur. Maar helaas verdween de bal net naast het doel. Daarna kreeg Koen nog een kans op de gelijkmaker, maar werd zijn schot gestopt. In de laatste minuten waren er nog twee grote kansen voor de tegenstander. De eerste werd door Daan met de voet gestopt en de tweede verdween in het zijnet.
Hierdoor verloren we deze wedstrijd maar met 1-0 en dit zou nog erg belangrijk worden ………
EVV D1 – Brevendia D1 3-0
Brevendia was in deze poule “de zwakke broeder”, dus moest er gewonnen worden en liefst met duidelijke cijfers om nog kans te maken op een mooie prijs.
We begonnen sterk en al snel kreeg Koen de kans op een doelpunt, maar zijn inzet verdween net naast het doel. Daarna was het beurt aan Jim. Waar hij tegen Bekkerveld na een mooie actie nog het balletje breed legde schoot hij hem nu snoeihard met rechtsbuitenkant in de kruising met een snelle 1-0 als gevolg.
Het goede spel uit de beginfase kreeg een vervolg, want nauwelijks twee minuten later bediende rechtsbuiten Jim spits Koen die deze keer wel doeltreffend uithaalde, 2-0 voor EVV.
Brevendia kwam er niet aan te pas en we bleven doorgaan met het creëren van kansen. De volgende kwam na een mooie corner van Quinten. Jim wist te scoren, maar volgens de scheidsrechter zat er ook een arm bij en dus keurde hij het doelpunt af. Toch werd het ook nog 3-0. Na een overtreding op Remondo schoot Yannnick de toegekende vrije trap schitterend over de muur onhoudbaar voor de keeper in de rechterbenedenhoek. De laatste kans was wederom voor Yannick, maar nu wist de keeper wel redding te brengen. Met prima veldspel behaalden we een duidelijke overwinning en hadden we het behalen van de 2e plaats in eigen hand.
Aangezien de wedstrijd tegen sv Venraij nu als laatste werd gespeeld wisten we precies wat we moesten doen……
sv Venraij D2 – EVV D1 0-1
Voorafgaand aan deze wedstrijd was de stand als volgt:
1. Bekkerveld 8 punten uit 4 (doelsaldo +2)
2. sv Heythuysen 7 punten uit 4 (doelsaldo +1)
3. EVV 4 punten uit 3 (doelsaldo +2)
4. sv Venraij 4 punten uit 3 (doelsaldo +1)
Een snel rekensommetje leerde ons dat een overwinning (met welke cijfers dan ook) een 2e plaats betekende. Een gelijkspel werd een 3e plaats en een nederlaag zou plek 4 betekenen.
Na enig oponthoud (er was geen scheidsrechter aanwezig) begon Møn dan maar als scheidsrechter aan de wedstrijd. Na twee minuten werd Remondo diep gestuurd en wist hij de keeper te passeren. Jammer genoeg gebeurde dit in buitenspelpositie en werd het doelpunt afgekeurd. Hierna nam de scheidsrechter van de organisatie de fluit over en gingen we weer verder. De volgende kans was voor Venraij, maar Daan wist de gevaarlijke voorzet knap onschadelijk te maken. Wat hij aansluitend deed was nog veel knapper. Zijn verre uittrap kwam terecht bij Remondo. Hij schudde de laatste man van zich af en schoot vanaf 25 meter de bal schitterend binnen, 0-1 voor EVV. Er was op dat moment nog ongeveer 5 minuten te spelen, maar de scheidsrechter dacht hier duidelijk anders over. Enkele minuten later gaf hij aan dat er nog 7 minuten (!!) te spelen waren. sv Venraij zette alles op alles en maakte het ons knap lastig. Toch hielden we voorlopig stand, sterker nog een mooie volley van Yannick verdween maar net naast het doel. In de laatste minuut was het in de EVV-verdediging nog even alle hens aan dek. Gelukkig verdween de bal na een mooi schot net voorlangs en konden we opgelucht ademhalen. Uiteindelijk vond ook de scheidsrechter dat zijn 12 ½ minuut voetballen voorbij waren en konden de armen de lucht in na een prima 2e plaats op het sterk bezette toernooi.
Uiteindelijk werd dit de eindstand:
1. Bekkerveld 8 punten uit 4 (doelsaldo 2-0)
2. EVV 7 punten uit 4 (doelsaldo 4-1)
3. sv Heythuysen 7 punten uit 4 (doelsaldo 3-2)
4. sv Venraij 4 punten uit 4 (doelsaldo 2-2)
5. Brevendia 1 punt uit 4 (doelsaldo 0-6)
Waar we in de voorgaande twee toernooien dus één doelpunt tekort kwamen voor een hogere klassering wisten we nu wel door een beter doelsaldo een mooie 2e plaats te behalen.
Vandaag hebben we weer een prima teamprestatie neergezet. Na een eerdere 3e plaats in Swalmen en een 2e plaats in Gulpen behaalden we vandaag wederom zilver op een toernooi.
Ondanks verschillende andere spelers werd er toch heel aardig samengespeeld en voor elkaar gestreden. Gevolg was dat we ook op ons 3e toernooi een mooie beker in ontvangst mochten nemen.
Komende zaterdag wacht ons alweer het laatste toernooi, ditmaal in Buchten, waarna er een einde komt aan een leuk seizoen met een leuk team dat vaak met mooi voetbal wist te verrassen.
Doelpuntenmakers: Jim, Koen, Yannick, Remondo
Assist: Jim, Quinten, Daan (!!!!)