Toernooi Buchten zaterdag 8 juni 2013

09-06-2013 00:28

Wisselvallig EVV wordt derde op het HBC’09 toernooi ….

 

Vandaag stond alweer het laatste toernooi van het seizoen op het programma. De laatste keer dat de meeste jongens voorlopig met elkaar zullen samenspelen, aangezien de spelers volgend seizoen in verschillende teams zijn te bewonderen. Ook nu was Sander er vanwege zijn blessure nog altijd niet bij. Gelukkig waren Nino en David wel weer aanwezig. Yannick wilde ons graag uithelpen en was er dus ook weer bij.

 

Net als vorige week was er ook vandaag in Buchten een sterk deelnemersveld. Alle teams speelden hoog in de 1e klasse, waarbij FC Maasgouw D1 wel voor iedereen de gevreesde tegenstander was. We zouden ze ook nog in de 1e wedstrijd treffen.

 

FC Maasgouw D1 – EVV D1  0-1

 

Deze tegenstander was bij ons allemaal bekend. Nummer 3 uit onze competitie, bekerwinnaar in onze regio en in de competitie met 6-1 tegen verloren. We konden onze borst natmaken….

Na een goede warming-up en uitleg hoe FC Maasgouw te bestrijden begonnen we om 13.15 uur aan onze 1e wedstrijd.

Al heel snel kreeg Remondo een grote kans om ons op voorsprong te brengen. Een prachtige lange bal van David bracht hem alleen voor de keeper. Het lukte hem niet om de bal langs de keeper te schieten, want hij redde ten koste van een corner, die niet voor gevaar zorgde.

Deze kans gaf ons vertrouwen. Iedereen was fel op de bal en Maasgouw kon niet gevaarlijk worden. Ook de volgende kans op een doelpunt was voor ons. Weer een lange bal van David werd door de laatste man verkeerd geraakt en met een hoge boog verdween hij bijna over de keeper in het doel. De keeper wist nog net enkele vingers achter de bal te krijgen en de bal verdween net naast de paal. Uit de daaropvolgende corner kon David de bal net niet vol raken, zodat hij voorlangs het doel ging. Drie kansen voor ons tegen nul voor Maasgouw. We verdienden een voorsprong maar met nog maar enkele minuten op de klok was het de vraag of dit nog zou lukken…..

We kregen na een overtreding een vrije trap aan de rechterkant van het veld op zo’n 40 meter van het doel. David slingerde de bal in de zestien, waar hij niet goed werd verwerkt. Nino bracht de bal vanaf de achterlijn perfect voor het doel, waar Yorrick helemaal vrij kon inkoppen en ons dikverdiend op 0-1 zette. Grote vreugde bij de spelers was het gevolg.

In de laatste minuut wisten we de boel gesloten te houden en behaalden we een verrassende, maar wel verdiende overwinning.

 

EVV D1 – Geleen Zuid D2   2-0

 

Veel tijd om van de overwinning te genieten hadden we niet, want direct wachtte Geleen Zuid D2. Ook nu begonnen we weer sterk en al snel wist David Remondo wederom met een mooie pass te bereiken. Waar hij eerder vandaag nog miste was hij nu koelbloedig, omspeelde de keeper en schoot de bal in het doel, 1-0.

Ook nu waren we zo fel dat Geleen Zuid niet gevaarlijk kon worden, sterker nog, na goed doorzetten van Camille wist Koen bijna te scoren, maar verdween de bal net over het doel.

Toch wist Koen zijn doelpunt mee te pikken. Een vrije trap van David werd door hem met een mooie boog over de keeper gekopt, 2-0.

Even later floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en hadden we met 6 uit 2 een superstart van het toernooi.

 

Haslou D1 – EVV D1  1-0

 

Na 10 minuten pauze wachtte Haslou D1 op ons. Ook dit team was gezien hun twee overwinningen goed aan het toernooi begonnen. De winnaar van deze wedstrijd zou een grote stap richting de finale maken. Waar wij in de eerste twee wedstrijden de bovenliggende partij waren was dit nu duidelijk Haslou. Ze waren meer in balbezit en achterin bij hun stonden een paar stevige jongens die de zaak goed gesloten hielden. Voorin hadden ze een erg snelle linksbuiten die voor veel gevaar zorgde. David kon bij hun eerste kans nog net redding brengen. Even later wist Haslou wel te scoren, maar was het buitenspel. Daarna redde Daan sterk op een schot van afstand en leek de wedstrijd op een 0-0 uit te draaien. Leek, want echt in de allerlaatste seconde wist Haslou na een mooie combinatie door het centrum toch nog te scoren. De scheidsrechter liet zelfs niet meer aftrappen en dus leden we met 1-0 onze eerste nederlaag van het toernooi.

 

EVV D1 – Lindenheuvel D1   0-1

 

Na meer dan een uur rust kregen we in Lindenheuvel onze volgende tegenstander. Tegen dit team hadden we enkele maanden geleden geoefend en toen eindigde de wedstrijd in 1-1.

Al snel bleek dat de lange pauze en de hoge temperatuur ons team geen goed deden. Lindenheuvel was veel feller en we liepen eigenlijk steeds achter de feiten aan. We waren veel te slap begonnen en konden dit tijdens de wedstrijd niet meer omdraaien. Het was dan ook logisch dat Lindenheuvel een voorsprong nam. Dat dit uit een corner gebeurde en de kleinste speler op het veld met het hoofd kon scoren zegt eigenlijk alles over deze wedstrijd. We waren hierna niet meer bij machte om te scoren, ondanks een schot net naast. Gevolg was dat we na onze uitstekende start de tweede nederlaag op rij leden en we de finale wel konden vergeten.

 

Caesar D2 – EVV D1  1-1

 

Deze wedstrijd ging tegen de zwakste tegenstander in de poule, gezien hun eerdere dikke nederlagen. Maar waar ons spel Lindenheuvel al niet best was, werd het alleen maar erger. Het was niet goed, ondanks dat we verschillende kansen kregen en ook pech hadden. Zo verdween een schot van Julian op de paal en een bal van Nino op de lat. Maar ook Caesar kreeg twee dikke kansen om de score te openen, maar dit bleef ons gelukkig bespaard. Met nog enkele minuten op de klok wist Remondo toch de 1-0 te scoren. Mooi doorkoppen van Koen ging hier aan vooraf. Dan denk je “slecht spelen, toch de punten pakken en snel vergeten”. Maar helaas, in de allerlaatste minuut kreeg Caesar een vrije trap. Hier werd aan onze kant zo slecht verdedigd dat Caesar zelfs 1-1 wist te scoren. En het was ook nog niet eens onverdiend. Uiteindelijk bleef dit ook de eindstand en konden we ons opmaken voor de 3e en 4e plaats die een uur later zou plaatsvinden. Uiteindelijk bleek Lindenheuvel wederom de tegenstander.

 

EVV D1 – Lindenheuvel D1   0-0 , EVV wns met 2-0 !!

 

Voor de wedstrijd werden de spelers op scherp gezet. De trainers gaven aan dat we nog wat goed te maken hadden en dat dit voorlopig de laatste wedstrijd zou zijn in deze samenstelling.

Tijdens de wedstrijd merkte je dat bij alle 22 spelers de fut er uit was. Er gebeurde weinig op het veld en de wedstrijd leek uit te draaien op een 0-0. In de allerlaatste minuut kreeg Lindenheuvel echter nog een dikke kans op de overwinning. Gelukkig verdween de bal net naast de paal en konden we ons gaan opmaken voor de penaltys.

Koen, David, Yannick, Remondo en Quinten werden aangewezen als schutters. In Swalmen wisten we eerder op deze wijze de 3e plaats te behalen. Misschien zou het ons wel nog eens kunnen lukken….

 

Lindenheuvel begon….over, Koen 1-0, Lindenheuvel op de paal…., David over…., Lindenheuvel op de paal, Yannick 2-0, Lindenheuvel gestopt door Daan. Hierdoor kon Lindenheuvel ons niet meer inhalen en hoefden Remondo en Quinten niet meer te schieten.

Zodoende werden we ook nu na penaltys derde.

Hiermee kwam een einde aan een lang seizoen dat op 16 augustus met een oefenwedstrijd tegen Born D1 begon en nu maanden later in Buchten eindigt.

 

Doelpuntenmakers: Remondo (2), Yorrick, Koen (1)

Assist: David (2), Nino, Koen (1)