Oefenwedstrijd woensdag 6 maart 2013

06-03-2013 22:25

Lindenheuvel D1 – EVV D1   1-1 (1-1)

Prima pot in Geleen…..

Na de oorwassing van afgelopen zaterdag tegen FC Maasgouw kregen onze spelers al snel de kans op revanche. Die zou dan behaald moeten worden in Geleen tegen 1e klasser Lindenheuvel uit de regio 5. Helaas waren we ook vandaag niet compleet. Yorrick was een beetje ziekjes en Max was gisteren tijdens de training onzacht in botsing gekomen met David en had teveel last van zijn knie om te spelen. Gelukkig wilden Angelo en Vic uit de D2 ons uit de brand helpen.

Na uitleg in het kleedlokaal over hoe vandaag te spelen en een lange warming-up begonnen we met een tiental minuten vertraging aan de wedstrijd. Lindenheuvel had er zin in een vloog er gelijk op. We moesten even wennen hieraan, maar kwamen de beginfase door zonder echte kansen weg te geven. Na deze openingsfase kwamen we beter in ons spel en probeerden we van achteruit te voetballen. Dit lukte een stuk beter dan afgelopen zaterdag, maar echt gevaarlijk wisten wij ook niet te worden.

Na een kwartier kreeg Lindenheuvel een vrije trap op ongeveer 25 meter van de goal. Hun laatste man schoof naar voren om deze bal te nemen. Met een hoge boog verdween hij over Daan (die niet goed stond opgesteld) in het doel en kwamen we met 1-0 achter. Waar afgelopen zaterdag bij sommigen toen de kopjes naar beneden gingen deden we er nu een schepje bovenop. We begonnen op het middenveld en in de voorhoede onze duels te winnen en al snel werden we hiervoor beloond.

Remondo ging op links goed door, dribbelde naar binnen en zocht de laatste man op. Op het juiste moment speelde hij de bal naar de vrijstaande Koen. Hij legde de bal nog even goed en krulde hem vanaf de zestien prachtig in de hoek, 1-1. Dit gaf ons vertrouwen, want even later kwam David als laatste man gevaarlijk opzetten, hij zocht de één-twee met Koen. Koen speelde hem goed door en zette David alleen voor de keeper. Jammer genoeg verdween zijn geplaatste bal net naast de verkeerde kant van de linkerpaal. Een prachtige aanval die een beter resultaat had verdiend.

Achterin hadden we soms moeite om in de positie te blijven of over te nemen. Lindenheuvel speelde met drie spitsen, waar de linksbuiten en de spits ongeveer naast elkaar stonden te spelen. Remco stond zodoende tegen twee spelers en Angelo had geen speler. Gelukkig had dit verder geen gevolgen meer en dus gingen we met een gelijke stand aan de ranja. In de rust werd de verdediging hier op gewezen. Ook werd aangegeven dat er meer gecoacht mocht worden. Met nieuwe energie begonnen we hierna aan de tweede helft.

De ranja had ons team goed gedaan, want vanaf het begin van de tweede helft grepen we het initiatief. De eerste kans was voor de sterk spelende Vic. Hij speelde zich goed vrij maar de keeper kon zijn schot nog net tot corner verwerken. Even later was het Remondo die op avontuur ging, maar de keeper wist ook nu weer redding te brengen ten koste van een corner. In de eerste 15 minuten kregen we verschillende corners, die allemaal voor gevaar zorgden. Bij één van deze corners kon David uithalen, maar wist de keeper wederom redding te brengen. Even later was weer David dicht bij een doelpunt, maar werd zijn kopbal van de lijn weggekopt.

Kwam Lindenheuvel er dan niet meer aan te pas? Toch wel, ze probeerden wel, maar onze verdediging stond als een huis en hield het achterin gesloten. De spitsen stonden niet meer vrij en hadden constant een verdediger in hun nek die er kort op zat. Toch kregen ze ook een kans om weer op voorsprong te komen en ook nu was het weer een vrije trap op ongeveer 25 meter. Weer kwam de laatste man naar voren, maar nu liet Daan zich niet meer verrassen en bracht hij prima redding. We bleven goed combinatievoetbal spelen en kregen we een prima kans om te scoren. Na een mooie aanval was het dit keer Remondo die kon scoren, maar weer wist hun keeper prima te redden. Ook Vic kreeg nog een kans op een doelpunt, maar ook hij wist ons niet op een verdiende voorsprong te schieten. Tot het einde van de wedstrijd bleven we zoeken naar de voorsprong (zo schoof laatste man David in de laatste 5 minuten mee naar voren), maar helaas wisten de overwinning niet meer uit het vuur te slepen en eindigde de wedstrijd in een gelijkspel.

We kunnen terugkijken op een goede oefenwedstrijd, waarin we op grond van een sterke 2e helft de overwinning wel hadden verdiend. Veel belangrijker was de strijd die er vandaag werd geleverd. Ook was het samenspel en het vragen om de bal veel beter verzorgd dan afgelopen zaterdag. Dus al met al kunnen we tevreden terugkijken.

Doelpuntenmaker: Koen

Assist: Remondo