Oefenwedstrijd woensdag 29 mei 2013

29-05-2013 22:52

DVO D2 – EVV D1  1-5 (0-1)

 

Duidelijke overwinning in Sittard ….

 

Vandaag speelden we in Sittard tegen DVO D2 een ingelaste oefenwedstrijd. DVO had namelijk de beker in hun regio gewonnen en daardoor moeten ze komende zaterdag in Susteren aantreden bij “De dag van de kampioenen”. Hier spelen de bekerwinnaars uit de 6 regio’s in Limburg en Noord-Brabant tegen elkaar. Om goed voorbereid te zijn wilden ze graag nogmaals tegen ons oefenen. We hadden al eerder dit seizoen, namelijk op 1 december, tegen hun gespeeld. De wedstrijd ging toen redelijk gelijk op en eindigde in een 1-1 gelijkspel. Benieuwd wat het vandaag ging worden…….

 

We moesten helaas zonder Sander aantreden die vanwege een ontsteking in de knie voor de rest van het seizoen is uitgeschakeld. Gelukkig wilde Robin uit de D2 ons direct uit de brand helpen. Max kwam later, aangezien hij was vergeten dat er nog een wedstrijd op het programma stond. Na het omkleden en de bespreking voor de wedstrijd begonnen we met 13 spelers aan de warming-up. Om klokslag half acht stelden we ons op om te beginnen aan de laatste ‘echte’ wedstrijd van het seizoen.

 

Zoals de laatste wedstrijden gebruikelijk begonnen we weer sterk aan de wedstrijd. David bereikte met een prachtige lange bal Remondo. Deze kon alleen richting het doel, maar op het moment dat hij wilde uithalen versprong de bal. Hij wist wel de meegelopen Fauve nog te bereiken, maar ook zij miste ten koste van een corner. De corner werd door Koen hard ingeschoten. Jammer genoeg zat er een DVO-hoofd tussen en ging de bal er niet in. We bleven goed spelen, waarbij er geregeld mooie combinaties waren te zien. Koen werd op deze manier twee keer goed vrijgespeeld, maar beide keren schoot hij te gehaast zodat deze kansen verloren gingen. Uit de 3e kans die Koen kreeg wist hij wel bijna te scoren, maar jammer genoeg viel zijn lobje boven op de lat.

 

DVO was in de eerste 15 minuten nog niet gevaarlijk geworden, omdat het achterin (op een schoonheidsfoutje van David na) helemaal dicht zat. Toch kregen ze na een mooie voorzet een kans op de voorsprong, maar de bal werd net naast de rechterpaal geschoten.

Hierna wist David met een nieuwe prachtige pass Remondo te bereiken. Hij kwam zelf niet goed uit met de bal, maar wist toch Nino nog te bereiken. Deze bracht ons met een geplaatst schot in de lange hoek op een verdiende 0-1 voorsprong. In de laatste minuten van de eerste helft kregen we nog wel enkele schietkansen, maar deze waren niet hard genoeg of recht in de handen van de keeper.

 

In de rust werd aangegeven dat we goed bezig waren, maar dat we voor de goal toch wat doeltreffender mochten zijn, aangezien de 0-1 een slechte weergave was van de krachtsverhoudingen op het veld.

 

Net na rust kwamen we door een foutje van de laatste man van DVO op 0-2. Hij beoordeelde een lange bal van David helemaal verkeerd en schoot de bal recht in de voeten van rechtsbuiten Camille. Hij zag een gaatje in het doel en hij prikte de bal langs de keeper in de uiterste hoek, 0-2 voor EVV.

Daarna kwam DVO wat meer aan het voetballen toe en prompt wisten ze na een mooie uitgespeelde aanval 1-2 te scoren.

 

We deden hierna een schepje erboven op en DVO werd met goed positiespel teruggedrongen op eigen helft. De daaruit voortkomende kansen werden helaas door Koen en Remondo te makkelijk gemist. Een prachtige actie van Remondo had even later meer verdiend. Na drie tegenstanders te hebben uitgespeeld kon hij Koen vanaf de achterlijn net niet meer bereiken en kon de keeper nog redding brengen.

 

Dit lukte hem even later niet meer. Koen stuurde Remondo met een prachtige steekbal diep. Remondo kon de bal nog net langs de uitkomende keeper tikken en vanuit een moeilijke hoek passeerde hij met een mooie lob de verdedigers op de doellijn, 1-3.

 

EVV was toen helemaal los en al snel vielen er nog enkele doelpunten te noteren. De 1-4 kwam op naam van Koen, die nu wel met een prachtig lobje wist te scoren, waar in de 1e helft de bal nog op de lat was geëindigd. Even later reageerde Fauve goed op een slechte uittrap van de keeper. Ze onderschepte de bal, speelde direct naar Remondo en hij wist de keeper wederom te passeren waardoor de stand 1-5 werd.

In de laatste minuten kregen we via Fauve en Nino nog enkele kansen om de score verder uit te bouwen, maar dit lukte niet, waardoor we met een duidelijke overwinning van het veld stapten.

 

Vandaag speelden we als team een prima wedstrijd. Achterin zat het meestal goed dicht, het middenveld was steeds aanspeelbaar en onze spitsen waren door de verdediging van DVO moeilijk af te stoppen. Zodoende behaalden we een ruime, maar dikverdiende overwinning tegen een tegenstander die toch op hetzelfde niveau speelt.

 

Doelpuntenmakers: Remondo (2), Nino, Camille, Koen (1)

Assist: Remondo, Fauve, Koen