Oefenwedstrijd maandag 8 april 2013
SVH’39 D1 – EVV D1 2-3 (2-2)
Eindelijk weer zege voor EVV D1 ……
Vandaag stond alweer de derde wedstrijd binnen 6 dagen op het programma. Deze keer ging de reis naar Herkenbosch waar we tegen SVH’39 D1 zouden oefenen. Het was een speciale wedstrijd, omdat de wedstrijd geleid zou worden door scheidsrechters en grensrechters die hiermee hun cursus zouden afsluiten. Het gevolg was dan ook dat we 2x36 minuten zouden spelen, zodat in elke helft drie scheidsrechters konden fluiten.
SVH’39 was de koploper in de 1e klasse 402, de klasse waar we voor de winterstop in speelden. Ze hadden tot nu al hun wedstrijden overtuigend gewonnen en gezien onze ervaringen van vorige week in Posterholt zou dit dus geen makkelijke wedstrijd worden.
In de voorbespreking werd nog even gewezen op de sterke eerste helft van afgelopen zaterdag tegen RKSVO D1. Toen was er strijd, inzet en bij vlagen goed voetbal. Dit moesten we vandaag ook vanaf het begin laten zien. Helaas ging het in de beginfase niet goed. SVH’39 was feller en had al snel een overwicht. Hun snelle spitsen brachten onze verdediging geregeld in de problemen, maar gelukkig was Daan wel vanaf het begin bij de les en wist hij enkele gevaarlijke aanvallen onschadelijk te maken. Enkele van deze kansen ontstonden wel uit een duidelijke buitenspelsituatie. Helaas was de jonge vlaggenist niet helemaal bij de les, want de uiteindelijke 1-0 viel na een duidelijke fout van de grensrechter. De bal van SVH’39 was bijna een meter over de lijn, maar hij liet gewoon doorspelen. De prachtige voorzet die hierop volgde werd minstens zo mooi achter Daan gekopt en zo stonden we opnieuw op een achterstand.
Na deze verdiende achterstand kwamen we zelf beter in de wedstrijd. De eerste kans was voor Koen. Helaas was zijn schot te slap om de keeper echt te verontrusten. Toch kwamen we na een kleine 20 minuten op gelijke hoogte. Een prima corner van Fauve werd door Koen bij de eerste paal snoeihard binnengekopt, met de 1-1 als gevolg. Hierna ging het snel. Na een mooie aanval kon de snelle rechtsbuiten van SVH’39 ongehinderd de zestien binnenlopen. Zijn harde schuiver in de korte hoek was Daan te machtig en opnieuw kwamen we op achterstand, 2-1.
Toch speelden we in deze fase goed voetbal. Het balletje ging goed rond en we creëerden verschillende kansen. Eerst was het Remondo die kon scoren, maar helaas door de keeper werd gestopt. Daarna ging Fauve door over rechts en werd haar voorzet bij de eerste paal net naast geschoten. Even later schoot Nino tegen de lat, nadat hier ook een mooie aanval aan vooraf ging.
Toch kwamen we nog voor de rust op gelijke hoogte. Een goede actie van Yorrick en een mooie steekpass op Koen zette hem alleen voor de keeper. Deze keer scoorde hij met een bekeken lobje over de keeper en werd het weer 2-2. De laatste kans in de eerste helft was voor Fauve. Nino speelde haar diep en Fauve kon alleen richting het vijandige doel. Helaas verdween haar bal net naast de verkeerde kant van de linkerpaal. Na 36 minuten kwam er een eind aan een eerste helft waarin van alles gebeurde en waar door beide ploegen vaker dan 2 keer gescoord had kunnen worden.
De tweede helft was minder spectaculair. Beide verdedigingen hadden hun zaakjes beter in orde en de kansen waren dan ook schaarser. Toch kwam zowel Koen als Remondo alleen voor de keeper, maar beide keren was de bal iets te hard zodat de keeper hun naar de buitenkant kon dwingen. In de tweede helft ontstond er helaas ook meer irritatie in het veld tussen de spelers. Dit kwam doordat de scheidsrechters veel te veel toelieten, waardoor spelers van zowel SVH’39 als EVV soms over de scheef gingen. Dit is niet goed te praten, maar enigszins begrijpelijk.
Gelukkig werd er ook bij vlagen door EVV nog mooi veldspel vertoond. Uit één van deze aanvallen wist wederom Fauve na sterk doorzetten Koen alleen voor de keeper te zetten. Ook nu bleef hij weer ijzig kalm en wist hij met een mooie boogbal zijn derde van de wedstrijd te scoren en ons voor de eerste keer sinds lange tijd op voorsprong te schieten, 2-3 voor EVV.
SVH’39 gaf niet op een probeerde via de snelle spitsen de gelijkmaker te forceren. Dit leidde tot enkele hachelijke momenten voor ons doel, maar ze wisten hier niet uit te scoren. In de laatste minuut van de wedstrijd maakte Daan een fout die gelukkig door de scheidrechter niet werd opgemerkt. Daan pakte een terugspeelbal op een paar meter voor het doel in zijn handen, maar de scheidsrechter liet doorspelen. Dit was het laatste wapenfeit van een meer spannende dan goede wedstrijd.
Vandaag wisten we eindelijk na een lange tijd weer eens een wedstrijd te winnen. Er gingen nog genoeg zaken fout, maar er waren ook voldoende positieve punten in deze wedstrijd. Laten we hopen dat deze overwinning onze jongens net het laatste zetje geven om ook in de competitie voor de eerste overwinning te gaan. Te beginnen komende zaterdag in Neer tegen RKSVN D1.
Doelpuntenmaker: Koen (3)
Assists: Fauve (2), Yorrick (1)