Oefenwedstrijd 22 augustus 2012
VV Linne D1 – EVV D1 0-6 (0-2)
Vandaag stond de tweede oefenwedstrijd van de voorbereiding op het programma. VV Linne D1 was de gastheer op hun schitterende complex met een prachtig kunstgrasveld.
We waren bijna compleet, alleen Daan ontbrak omdat hij nog niet helemaal hersteld was van de griep. Gelukkig was keeper Pit uit de D2 direct bereid om onze D1 uit de brand te helpen.
In het kleedlokaal werd voor de warming-up aangegeven hoe we wilden gaan spelen. De afgelopen weken hebben we getraind op samenspel, kaatsen en weer doorlopen. De bedoeling was om dat vandaag in de wedstrijd ook te doen. Na een goede, maar korte warming-up begonnen we om 19.30 uur aan de wedstrijd.
Vanaf het begin grepen we snel het initiatief. We lieten het balletje lekker rondgaan en probeerden via een verzorgde opbouw de voorhoedespelers te bereiken. Dit liep direct erg goed en al snel maakten we de 0-1. Remondo speelde zich goed vrij en met een droge knal liet hij de Linner doelman kansloos. De eerste tien minuten bleven we goed spelen en kregen we kansen om de score verder uit te bouwen. Zowel David als Remondo hadden pech dat hun schoten net doel misten.
Na de goede eerste tien minuten werd het spel een tijdje slordig. Passes kwamen niet in de voeten, er werd niet goed vrijgelopen en sommige spelers liepen teveel met de bal. Gelukkig kon Linne hier niet van profiteren, omdat de verdediging onder leiding van laatste man Julian goed stond te spelen. Kwam de bal er toch doorheen dan stond Pit paraat om de ballen onschadelijk te maken. Toch kwam er na 20 minuten een nieuwe Echter treffer. Rechtsbuiten Camille zette goed druk op de linksback en veroverde de bal. Hij ging goed door en gaf een perfecte voorzet op Remondo. Laatstgenoemde wist met deze kans wel raad en schoot ons naar een 0-2 voorsprong. Dit doelpunt gaf onze jongens vleugels en in de laatste tien minuten kregen we nog twee dotten van kansen om de score verder op te voeren.
Eerst schoot de keeper de bal in voeten van Camille. Hij had een vrije doortocht richting het doel, maar hij schoot de bal te ver voor zich uit en kon de keeper zijn fout herstellen. Vlak voor rust speelde Quinten zich mooi vrij en kon ook hij richting het vijandige doel. Helaas schoot hij uit zeer kansrijke positie de bal in het zijnet.
In de rust werd aangegeven dat er bij vlagen goed werd gecombineerd, maar dat bepaalde zaken toch nog beter moesten. Er werden enkele wisselingen doorgevoerd en daarna begonnen we vol goede moed aan de tweede helft.
Vanaf het begin werden de in de rust gegeven aanwijzingen goed opgepakt. Linne werd op eigen veld teruggedrongen en de kansen volgden elkaar snel op. Al snel werd het 0-3. Na een prachtige één-twee tussen Nino en Remondo (die zich in de tweede helft vaak blindelings wisten te vinden) scoorde Nino met een schitterend geplaatst schot in de kruising de 0-3. De jongens hadden de smaak nu goed te pakken en er werden prachtige combinaties op het kunstgrasveld gemaakt.
Na weer een één-twee, deze keer tussen Fauve en Yorrick werd Julian door Fauve op de rand van de zestien aangespeeld. Zijn voorzet op Remondo werd door een Linner verdediger met een mooie boog over zijn eigen keeper binnengeschoten, zodat de tussenstand na 15 minuten in de 2e helft 0-4 werd. Er ontstonden steeds grotere gaten op het middenveld en hier wisten we wel raad mee. Na een assist van Koen scoorde Remondo zijn 3e doelpunt van de dag en werd het 0-5. Ook Koen wist zijn doelpuntje mee te pikken. Nadat hij door Yorrick mooi werd vrijgespeeld scoorde hij met een geplaatst schot voor 0-6.
De verdedigers zagen dat er veel ruimte lag op het middenveld en ze konden hierdoor ook makkelijk inschakelen in de aanval. Sander dribbelde vanuit de verdediging naar voren, passeerde twee spelers en schoot daarna helaas net over. Ook Camille kreeg nog een grote kans op een doelpunt, maar hij kon het schot van Fauve, dat tergend langzaam richting de doellijn liep, niet binnenschieten. In plaats hiervan kwam hij in botsing met de doelpaal. We bleven sterker maar de tijd was te kort om nog iets aan de score te veranderen. Na 2 x 30 minuten maakte de scheidsrechter een einde aan deze voor ons succesvolle oefenwedstrijd.
Het was goed te zien dat het positiespel en samenspel steeds beter begint te lopen en dat de spelers oppikken wat de trainers willen en waar op wordt getraind. Het was, zeker in de tweede helft, een genot om te zien hoe er werd gevoetbald. Laten we hopen dat we deze stijgende lijn nog even kunnen vasthouden. Te beginnen komende zaterdag bij het Zwaluwentoernooi op ons eigen complex.
Doelpuntenmakers: Remondo (3), Koen en Nino (1), “edje” (1)