Oefenwedstrijd 20 september 2012
EVV D1 – SC Susteren D1 5-1 (3-1)
Mooie overwinning in derby tegen SC Susteren….
Na het goede spel van de afgelopen weken wachtte vandaag in SC Susteren D1 een nieuwe uitdaging. Dit team speelt in de 1e klasse 501, maar heeft daar na 3 wedstrijden nog nul punten behaald. Benieuwd of we de goede lijn weten vast te houden….
Na de uitleg hoe te spelen en een goede warming-up begonnen we rond 18.15 uur aan de wedstrijd tegen onze buren uit Susteren. Aaron Knieps was weer bereid om de wedstrijd in goede banen te leiden. We begonnen aan de wedstrijd zoals we zaterdag geëindigd waren, namelijk met goed, agressief voetbal over de flanken. Susteren werd direct vastgezet op eigen helft en al snel kregen we een corner doordat een verdediger niks anders meer kon dan een corner weggeven. Uit de vorige wedstrijden weten we ondertussen dat de corners een echt wapen van ons elftal zijn geworden.
Normaal is het Koen of David die gevaarlijk zijn met het hoofd, maar deze keer was het Nino die de perfecte voorzet van Remondo met een geweldige volley in de lange hoek schoot. Dat dit geen geluk is bewees Nino vorige week door op exact dezelfde manier op de training te scoren.
Met deze prachtige knal kwamen we dus al snel op een 1-0 voorsprong.
We bleven sterker en na ruim 10 minuten ging Fauve op rechts prima door. Ze behield het overzicht en stelde Koen in staat 2-0 aan te tekenen. Dit deed hij dan ook en hiermee werd de tussenstand verdubbeld.
Vlak hierna deed Susteren de eerste keer iets terug. Hun middenvelder kon ongehinderd onze zestien binnengekomen omdat hij niet voldoende werd aangevallen. Gelukkig verdween zijn schot net naast het doel. Maar dit had een waarschuwing moeten zijn……
Even later bouwden we de voorsprong nog verder uit. Susteren kreeg de bal niet uit hun eigen zestien weg, mede omdat ze de bal tegen de arm van Fauve kopten. De scheidsrechter zag dit niet en Nino was er als de kippen bij om 3-0 binnen te schieten. Toch wist ook Susteren in de eerste helft te scoren. Weer kon de middenvelder ongehinderd onze zestien binnenkomen en dit keer was zijn schot wel doeltreffend, wat leidde tot een 3-1 tussenstand.
In de laatste minuten kregen we nog enkele kansen om te scoren, maar onder andere Koen en Nino hadden deze keer pech in de afronding.
In de rust werden enkele punten aangegeven waar in de tweede helft op moest worden gelet. Ook werden er verschillende wissels ingebracht. De eerste minuten waren een beetje rommelig, doordat sommige spelers even aan de nieuwe positie moesten wennen, maar al snel werden we weer gevaarlijk.
Ruben speelde met een prachtige pass Nino diep en hij wist op zijn beurt Koen aan te spelen. Met een prachtige lob buitenkant voet scoorde legde hij de bal over de keeper in het netje. Een counter uit het boekje……, 4-1.
Hierna werd er meer gewisseld en dit kwam het spel niet echt ten goede, maar toch waren er nog wel enkele mooie aanvallen te noteren. Uit één van deze aanvallen wist Camille met een bekeken schot (of was het toch een voorzet?) vanaf de rechterkant de Susterse keeper voor de vijfde keer te passeren, 5-1….. Op het einde van de wedstrijd stond bijna iedere speler op een andere positie, maar hiervoor zijn dan ook de oefenwedstrijd om wat zaken uit te proberen.
Na 2 x 25 minuten floot scheidsrechter Aaron voor het einde en wisten we voor de derde wedstrijd op rij met goed voetbal een ruime, verdiende overwinning te behalen. Positief vandaag was dat zowel Nino als Camille hun goede spel van de afgelopen weken eindelijk beloond zagen worden met één of meerdere doelpunten.
Komende zaterdag wacht ons in Baexem tegen RKVB D1 een nieuwe uitdaging om onze ongeslagen status met een nieuwe week te verlengen.
Doelpuntenmakers: Koen, Nino (2), Camille (1)
Assists: Remondo, Fauve, Nino (1)