Oefenwedstrijd 16 augustus 2012

01-10-2012 20:54

EVV D1 – VV Born D1   1-1

 

Met 4 trainingen in de benen staat vandaag de eerste oefenwedstrijd op het programma. Onze tegenstander is Born D1, net als ons team ingedeeld in de 1e klasse. Een goede tegenstander dus om tegen te oefenen. Na een lange warming-up (Born was aan de late kant) werd de wedstrijd net na 19.00 uur door scheidsrechter Aaron op gang gefloten.

 

Met de trainers van de tegenstander was afgesproken dat we 3 x 20 minuten zouden gaan spelen, zodat de spelers wat vaker konden bijkomen van de hitte en we dan ook meteen de puntjes op de “i” konden zetten.

 

Vanaf het begin zoeken we de aanval en is vooral Fauve degene die het meeste opvalt. Een mooi schot van haar zeilt net naast de verkeerde kant van de kruising. Even later gaat ze goed door, maar bereikt ze met haar voorzet geen medespeler. Hierna ontworstelt Born zich een beetje uit de omsingeling, maar echt gevaarlijk kunnen ze niet worden, omdat onze verdediging goed staat opgesteld. Na een klein kwartier komen we op een verdiende 1-0 voorsprong en het is ook nog een beauty…

Quinten speelt na een mooie actie Koen in, deze kaatst en Quinten stuurt Remondo alleen richting het doel. Met een prachtige boogbal passeert hij de keeper en brengt ons op voorsprong. Met deze voorsprong gaan we ook de eerste keer rusten.

 

In het begin van het 2e gedeelte is het spel van beide kanten rommelig. Er is veel balverlies en goed samenspel is zeldzaam. Dat verschillende spelers op een voor hun vreemde plaats staan zal hier zeker een rol in spelen. Maar daarom zijn deze wedstrijden bedoeld:  om iets te proberen en dan het juiste team te kunnen vormen. Ondanks het mindere spel komen we bijna op een 2-0 voorsprong. Na een mooie pass van Yorrick op Nino wordt Koen aangespeeld, maar helaas verdwijnt zijn schot net naast de rechterpaal. Niet veel later wordt er voor de tweede keer afgefloten voor de verdiende rust.

 

In het derde gedeelte van de wedstrijd begint de vermoeidheid een rol te spelen. Toch wordt er door iedereen volop strijd geleverd, waarbij vooral de laatste man van Born ook geregeld de ledematen van de EVV-aanvallers meeneemt. We laten ons hier niet door uit ons spel halen en probeerden met mooi samenspel gevaarlijk te worden. De verdediging van Born stond echter goed en we kwamen er niet meer doorheen. Ook onze verdediging hield lang stand, maar in de laatste minuut liepen we toch nog tegen een counter aan. Born wist hun eerste echte kans van de wedstrijd te benutten en zodoende kregen we vlak voor tijd de 1-1 binnen. De tijd was te kort om hier nog iets aan te doen en zodoende eindigde de eerste oefenwedstrijd in een 1-1 gelijkspel.

 

Al met al was het vandaag een leerzame wedstrijd voor de spelers en de trainers. Bij vlagen werd er al mooi samengespeeld en waren er leuke aanvallen te zien. Toch zijn er zeker punten waar we de komende weken op gaan trainen om op 1 september klaar te zijn wanneer de competitie start.

 

Doelpunt: Remondo