Competitiewedstrijd zaterdag 8 september 2012

01-10-2012 21:09

Vesta D1 – EVV D1   0-8  (0-3)

 

EVV haalt uit in Melick….

 

Na de onnodige nederlaag van vorige week tegen RKSVN werd deze kater met twee goede trainingen weggewerkt. Vol goede moed vertrokken we onder een stralend nazomerzonnetje richting Melick waar Vesta D1 onze volgende tegenstander zou zijn.

Dit team had vorige week met 5-2 gewonnen en zou dus vol vertrouwen aan de aftrap verschijnen. Benieuwd of onze jongens dit vertrouwen een beetje zouden kunnen temperen.

 

Vanaf de eerste minuut lag het tempo, ondanks de hoge temperatuur, al bijzonder hoog. De eerste kans was voor Vesta waar hun spits teveel vrijheid kreeg en ongehinderd onze zestien kon binnenkomen. Gelukkig verdween zijn schot naast het doel van keeper Daan. Daarna was het onze beurt, maar het schot van Yorrick en de rebound van Koen troffen ook hier geen doel. Bij een volgend schot van Vesta was Daan alert en tikte de bal corner. Uit deze corner ontstond geen gevaar. Onze eerste corner van de wedstrijd was wel direct gevaarlijk. Fauve ging goed door, maar het schot van Koen verdween via een Vesta verdediger over de achterlijn. De strakke corner van Remondo werd door Koen snoeihard onder de lat gekopt en zo stond het na 7 minuten 0-1.

 

Dit doelpunt gaf ons team vertrouwen en al snel kreeg dit vertrouwen een nieuwe impuls. Onze rechtsbuiten Fauve passeerde weer eens haar tegenstander en gaf Remondo de bal op een presenteerblaadje. Helaas raakte hij de bal maar half, maar gelukkig stond Koen op de goede plek om 0-2 in de touwen te schieten. We bleven met het team goed druk zetten op de tegenstander die hierdoor moeite had de eigen helft te verlaten. Na balverlies van Vesta kon Quinten de zestienmeter binnendringen en schieten, maar zijn harde schot werd prima gepareerd door de Melickse keeper, het schot van Yorrick hierna werd ook gestopt.

 

Vesta probeerde wel maar werd door fel verdedigen van Max, Sander en Remco tegengehouden. Julian was daarbij ook nog eens het slot op de poort, zodat Daan verder een rustige 1e helft beleefde. Een mooi voorbeeld van onze felheid leverde Camille. Hij joeg zijn tegenstander op en veroverde de bal, waarna hij Quinten in de zestien aanspeelde. Hij raakt de bal niet goed, maar Remondo kon toch in twee keer zijn eerste en ons derde doelpunt van de dag aantekenen, zodat het na 20 minuten 0-3 werd. Hierna was het tijd om te wisselen. Nino, die net in het veld stond, werd door Koen diepgestuurd, maar zijn schot was een prooi voor de keeper. Het laatste wapenfeit uit de 1e helft kwam op naam van Max en Remondo.

De vandaag zeer sterk spelende Max stuurde met een mooie steekpass Remondo richting het doel. Zijn prima schot belandde echter op de paal en zodoende bleef de 0-4 uit. Niet veel later was het rust.

 

In de rust gaven de trainers aan dat ze tevreden waren over het spel dat we speelden. We moesten de felheid van de eerste helft vasthouden en proberen snel 0-4 te scoren, dan was de wedstrijd gelopen. Zou dit gebeuren dan was de kans groot dat we nog meer doelpunten zouden scoren. Toch was de eerste kans voor Vesta. Na een corner moest Daan twee keer redding brengen. Dit deed hij dan ook.

Onze eerste kans in de tweede helft was voor Nino. Hij kwam alleen voor de keeper na een mooie dieptepass, maar de keeper was de winnaar in deze tweestrijd. Even later wist hij ook een schot van Quinten tegen te houden. Hij ontwikkelde zich steeds meer een “sta in de weg” voor onze jongens, die met mooi positiespel keer op keer door de verdediging van Vesta heenliepen. Nauwelijks een minuut later stuurde Remondo Camille richting het doel. Hij passeerde de keeper, maar had pech dat de bal van de lijn werd gehaald. Door slecht uitverdedigen kreeg Remondo de bal in zijn voeten gespeeld. Hij bedacht zich niet lang en schoot de bal mooi in de linkerbovenhoek, 0-4.

 

Hiermee was de wedstrijd gespeeld en konden we naar hartenlust op de aanval blijven spelen. Er werden weer enkele wijzigingen doorgevoerd. Julian en David schoven onder andere vanuit de verdediging door naar het middenveld en Ruben schoof weer een linie terug naar de linksback positie.

Dit had weinig gevolgen voor ons spel, want de volgende kans volgde al weer snel. Deze keer was hij voor Camille. Yorrick stuurde hem alleen richting het doel van de tegenstander, maar Camille die goed speelde, had wederom pech in de afronding. Alweer werd zijn schot op de doellijn gestopt en de rebound schoot hij naast.

Toch werd de score even later verder opgevoerd. David speelde Yorrick vrij. Hij liet zijn tegenstander kansloos en met een mooi diagonaal schot bracht hij de stand op 0-5.

 

Was de koek hiermee op? Nee, nog lang niet…..

Vesta was rijp voor de sloop en de ene aanval na de andere rolde richting het Melicker doel. Na een voorzet van Nino stond wederom Yorrick op de juiste plek om de bal het laatste zetje te geven, zodat het met nog 10  minuten te spelen 0-6 werd. Voor de wedstrijd gaven de trainers aan dat het het beste was om Koen in de voeten aan te spelen, omdat hij voor een diepe bal waarschijnlijk niet snel genoeg was. Toch speelde Camille Koen diep. Na een tegenstander als een lastige vlieg van zich afgeschud te hebben schoot hij de bal vanuit een moeilijke hoek in de rechterbovenhoek, 0-7.

 

Vesta kwam hierna na verkeerd uitverdedigen gevaarlijk voor het doel, maar het doelpunt werd terecht voor buitenspel afgekeurd. Daarna was het weer onze beurt. Eerst kwam Fauve net tekort om de bal in het doel te tikken, daarna miste Remondo alleen voor de keeper na een pass van David en tenslotte werd een prima schot van Remondo door de keeper tegengehouden. Toch konden onze supporters nog eenmaal juichen. Een schot van David werd nog geblokkeerd, maar uit de daaropvolgende voorzet van Julian wist Koen zijn derde doelpunt van de dag aan te tekenen en de eindstand op 0-8 te brengen.

 

Vandaag zagen we een goed spelend EVV, op de beginfase na. Met mooi verzorgd positiespel en felheid in de duels werd deze tegenstander volkomen kansloos gelaten en behaalden we een forse overwinning, die met een beetje geluk nog hoger had kunnen uitvallen. Komende week weer twee keer trainen om ons voor te bereiden op de volgende wedstrijd van aanstaande zaterdag tegen SHH D2.

 

Doelpuntenmakers: Koen en Remondo (3), Yorrick (2)

Assists: Remondo (2), David, Nino, Camille en Julian (1)