Competitiewedstrijd zaterdag 6 april 2013

06-04-2013 17:12

EVV D1 – RKSVO D1  0-2 (0-0)

 

Onterechte nederlaag tegen RKSVO ……

 

Na de oorwassing van afgelopen donderdag kregen we gelukkig al snel kans op revanche. Tegenstander vandaag was RKSVO uit Ospel. Dit team was de competitie goed begonnen, getuige de twee overwinningen tegen RKSVN en Heythuysen.

In de voorbespreking werd aangegeven dat de felheid, die er afgelopen donderdag te weinig was, moest terugkeren. De duels zouden gewonnen moeten worden en dan zouden de kansen vanzelf komen.

 

Vanaf het begin was er een EVV te zien dat RKSVO terugdrong op eigen helft. We zaten er goed bovenop, waardoor de tegenstander met hun sterke mid-mid niet in hun spel kwam. De bal ging bij vlagen goed rond en al snel wist Nino zich na een prima aanval mooi vrij te spelen. Zijn schot met links was gevaarlijk, maar de keeper zat er goed bij. Dit gaf vertrouwen en al snel kregen we via een schot van Quinten opnieuw een goede kans. Ook nu redde de keeper bekwaam.

 

We bleven lekker fel spelen en druk zetten op de verdediging van RKSVO. Na een dieptebal op Fauve werd ze vastgehouden. De vrije trap van Koen werd door de keeper uit de bovenhoek gehaald, maar hij liet de bal los. Nino die goed was meegelopen kreeg dé kans op de 1-0, maar zijn inzet ging rakelings over het doel.

RKSVO probeerde er wel uit te komen via steekballen vanaf het middenveld, maar de verdediging speelde geconcentreerd en liet niemand langs. Toch kregen ze in de eerste helft één keer teveel ruimte. De linkerspits ging richting het doel van Daan, maar Nino hinderde hem net genoeg, waardoor zijn inzet naast het doel verdween.

 

Hierna was het weer EVV dat de klok sloeg. Een vrije trap van David werd door de keeper slecht verwerkt en Yorrick tikte de bal in. Volgens de toeschouwers achter de goal over de lijn, maar de scheidsrechter kon dit niet waarnemen, waardoor hij ook geen doelpunt kon toekennen.

Een volgende kans liet niet lang op zich wachten. Uit een corner liep David de bal binnen, maar weer redde de keeper. Met nog enkele minuten op de klok was er wederom een gevaarlijke situatie voor het Ospelse doel. Koen sloot af met een schot dat door een verdediger met de hand werd tegengehouden. De scheidsrechter kon niks anders doen dan een penalty geven, ondanks de protesten van de leiders van de tegenstander. David was de aangewezen man om ons op voorsprong te schieten, maar helaas werd de bal erg slecht ingeschoten en verdween hij ruim naast het doel.

Even later konden we gaan rusten, met de wetenschap dat we gewoon hadden moeten voorstaan met 1-0 of 2-0.

 

De trainers waren tevreden over de inzet en het spel en gaven aan wanneer we zo zouden doorgaan de kansen zouden blijven komen en we dan secuurder moesten zijn in de afwerking. De eerste tien minuten van de tweede helft was er veel strijd van beide partijen zonder echte kansen. De eerste kans leidde tot een penalty. Na slecht verdedigen (bal niet wegwerken) maakte Daan een overtreding binnen de beruchte lijnen en scheidsrechter Jan gaf een penalty. Deze werd door de aanvoerder feilloos tegen de touwen geschoten en daardoor kwamen we onverwachts en onverdiend op een 0-1 achterstand. We probeerden hierna weer om het goede spel van de 1e helft op te pakken, maar konden niet echt gevaarlijk worden, ook omdat de aansluiting vanaf het middenveld minder was dan in de 1e helft. Gevolg hiervan was dat we de tegenstander niet onder druk konden houden, zoals dit wel in de 1e helft gebeurde.

 

RKSVO bleef hierdoor relatief gemakkelijk overeind en was eigenlijk gevaarlijker dan EVV. Eerst was er een indraaiende vrije trap die door Daan nog werd gestopt, maar even later viel na een hard schot de 0-2. Ook hier werd niet voldoende geruimd in de verdediging. De wedstrijd leek met minder dan 10 minuten op de klok gespeeld, zeker nadat de linkerspits vrij baan had richting Daan. In het één tegen één duel bleef Daan echter de winnaar.

Toch kregen we door de vandaag onvermoeibare Fauve nog een kans op de aansluitingstreffer. Ze zette goed door en kon (zwaar gehinderd) de zestien in. Haar schot verdween jammer genoeg naast de verkeerde kant van de paal. David was doorgeschoven en kon vlak voor tijd nog eens uithalen. De keeper wist met moeite redding te brengen. De laatste kans was weer voor RKSVO. Hun spits kon randje buitenspel uithalen, maar zijn schot verdween over het doel.

Niet veel later vond de scheidsrechter het goed geweest en leden we een onverdiende nederlaag.

 

Vandaag speelden we een sterke eerste helft die we met een voorsprong hadden moeten afsluiten. Helaas gebeurde dit niet en kregen we in de tweede helft  de deksel op onze neus, waardoor we weer met lege handen achterbleven. Het spel wordt wel steeds beter, dus hopelijk komt de eerste overwinning dan ook dichterbij.

Misschien volgende week in Neer tegen RKSVN……