Competitiewedstrijd zaterdag 20 april 2013

20-04-2013 20:11

EVV D1 – Heythuysen D1  1-4  (1-2)

 

EVV verliest van zichzelf ……

 

Onder een stralend zonnetje begonnen we vandaag aan onze 7e wedstrijd uit de voorjaarscompetitie. Heythuysen D1 was de tegenstander, een tegenstander waar we in oktober in de 2e bekerronde met 3-2 van hadden verloren.

Ze hadden na 5 wedstrijden pas 3 punten verzameld en waren daardoor dus onder ons op de ranglijst te vinden. Benieuwd of we een 2e overwinning in de competitie konden behalen.

 

Na de voorbespreking en een goede warming-up begonnen we net na 12.00 uur aan de wedstrijd. EVV begon lekker fel en al binnen twee minuten werden we hiervoor beloond. Quinten ging goed door en stuurde Remondo met een perfecte pass diep. Alleen voor de keeper bleef hij rustig en zette ons beheerst op een snelle 1-0 voorsprong.  Dit doelpunt gaf ons vertrouwen en we probeerden de score uit te breiden. Quinten, die zeer sterk startte, speelde zichzelf vrij in de zestien. Net op het moment dat hij vrij voor de keeper uithaalde stuiterde de bal omhoog en daardoor ging zijn schot over de lat.

 

Na dit voortvarende begin werd Heythuysen sterker, maar voorlopig wisten we hun bij ons doel weg te houden. Enerzijds door goed verdedigend werk, anderzijds stonden hun spitsen geregeld buitenspel. Toch viel heel onverwachts de gelijkmaker. Na allerlei fouten en te slap ingrijpen in de verdediging wist de gevaarlijke rechtsbuiten vanaf de achterlijn de bal langs Daan te frommelen en stond het opeens 1-1. Dit was een tegenslag, maar daarna waren de kansen toch weer voor EVV. Schoten van Koen en Remondo verdwenen naast het doel en een volgend schot van Koen werd met moeite door de keeper tegengehouden.

 

Hierna werd ons spel onbegrijpelijk veel slordiger, met foutieve passes, te slap ingrijpen, teveel met de bal lopen en hierdoor hielpen we Heythuysen in de wedstrijd. Eerst kon Daan nog redding brengen na een uitval, maar vlak voor rust werd er weer veel te slap verdedigd en werd Daan uit een moeilijke hoek voor de tweede keer gepasseerd vandaag, 1-2. Dit was tevens de ruststand.

 

In de rust werd er aangegeven dat alle elf de spelers fel moesten zijn. Er waren er enkele bij die zich elke keer in de duels lieten afbluffen en te weinig deden om in balbezit te komen. Ook werd er verteld dat we echt niet kansloos waren, zeker niet wanneer we het spel van de eerste 15 minuten weer konden gaan spelen. Toch hadden we in het begin van de tweede helft geluk dat we niet verder op afstand kwamen. Vlak na rust gingen David en Julian in de fout. Gelukkig kon Daan de bal van de voeten van de doorgebroken speler plukken.

Daarna was het de beurt aan EVV. Een prachtige dubbele één-twee tussen Koen en Quinten werd door de laatste met een schot afgesloten. Helaas ging de bal via de hand van de keeper net naast het doel. De hierop volgende corner bracht geen verder gevaar.

 

Het spel golfde in deze fase op en neer. De volgende kans was weer voor Heythuysen, maar weer redde Daan. Daarna een schot van Koen uit de draai dat werd gestopt en een doelpunt van Heythuysen dat wegens buitenspel werd afgekeurd.

 

EVV probeerde wel, maar er gingen teveel zaken fout om echt aanspraak te mogen maken op een doelpunt. Heythuysen werd sterker en de 1-3 hing eerder in de lucht dan de gelijkmaker. Toch kreeg Remondo een kans op de gelijkmaker, maar jammer genoeg treuzelde hij te lang en kon hij daarna niet meer op doel schieten. Even later schoot Nino wel direct, maar nu verdween de bal 2 meter naast het doel. Na een fout van laatste man David had een tegenstander vrij baan richting het doel van Daan, maar ook nu was hij de winnaar in dit rechtstreekse duel.

 

Heythuysen klopte steeds nadrukkelijker op de poort van EVV. Na een gevaarlijke corner wist Remco nog op de lijn redding te brengen. Nadat Koen na een goede voorzet van Sander naast had gekopt was het nu Julian die op de lijn redding moest brengen. Even later moest Sander met een sliding Heythuysen van een verder doelpunt afhouden. Uit de aansluitende corner werd een speler van de tegenstander geen strobreed in de weg gelegd en kon hij ongehinderd via de onderkant lat de stand op 1-3 brengen. Als je de doelpunten zo makkelijk weggeeft wordt het moeilijk om nog een resultaat te halen. Uiteindelijk moesten we vlak voor de tijd ook nog de 1-4 incasseren nadat een speler van Heythuysen uit een klutsbal alleen voor Daan was opgedoken.

Vlak hierna floot scheidsrechter Aaron voor het einde van de  wedstrijd en leden we onze 5e nederlaag van de competitie.

 

Vandaag begonnen we sterk en kwamen we verdiend op voorsprong. Nadat we verzuimd hadden door te drukken kregen we in het vervolg van de wedstrijd de deksel op onze neus. Sommige spelers kwamen vandaag te weinig in het spel voor en tegen een gelijkwaardige tegenstander heb je 11 felle spelers nodig om een goed resultaat te behalen. Helaas was dit vandaag niet het geval.

 

Doelpuntenmaker: Remondo

Assist: Quinten