Competitiewedstrijd zaterdag 17 november 2012
EVV D1 – Roggel D1 9-0 (4-0)
EVV pakt de draad weer op en boekt een ruime zege……
Na de nederlaag van vorige week was de vraag hoe ons team deze tegenslag zou verwerken. Nou, erg goed kunnen we wel zeggen. Er werd deze week twee keer prima getraind, dus de trainers waren vol vertrouwen in een goede afloop.
Voor de wedstrijd gaven ze aan dat we weer ons eigen spel moesten spelen, met felheid op de bal, opbouw van achteruit en in balbezit voetbal over de vleugels.
Vanaf het begin gingen de vandaag in het geel gestoken Echtenaren met aanvoerder Remco vol voor de overwinning. Roggel werd vroeg gestoord en we veroverden vaak direct weer de bal. Al snel kwamen we dan ook op voorsprong. Na een goede steekpass van Ruben kwam David alleen voor de keeper en wist hij ons op 1-0 te brengen. We bleven goed spelen en diverse keren lag de weg open richting het Roggelse doel. Helaas was het volgens de grensrechter van de tegenstander steeds buitenspel, hoewel hier toch enkele keren grote twijfel over was. Roggel kwam daardoor de beginfase zonder verdere kleerscheuren door en kwam ook in de buurt van ons doel. Hun eerste schot ging net voorlangs en hun vrije trap verdween over het doel.
Daarna was het weer EVV wat de klok sloeg en werd na een mooie aanval via Nino door Remondo 2-0 binnengeschoten. Ook Yorrick kwam alleen voor de keeper na een mooie pass van David, maar nu verdween het schot in de handen van de keeper. De volgende treffer was er één voor in te lijsten. Max speelde van achteruit de bal op Nino. Deze stuurde Remondo met een mooie steekpass alleen op de keeper af. Met een prachtige lob wist hij de keeper te passeren en bracht zodoende de tussenstand op 3-0 in het voordeel van EVV.
We bleven goede combinaties op de mat leggen en al snel volgde de vierde treffer.
David werd na een goede kaats van Remondo weer vrijgespeeld en hij maakte het met een beetje moeite af en dus werd het 4-0 voor EVV.
De trainer van Roggel was kwaad om de vrijheid die onze spelers kregen. Volgens hem stonden die van EVV steeds “kogelvrij…..”!!!
Na een counter was Remondo op weg naar zijn derde doelpunt, maar werd hij met de voet door de keeper gestopt. Camille, die goed was meegelopen, schoot de rebound net naast de kruising. Camille, die op dat moment erg sterk speelde, speelde nu Fauve vrij, maar deze keer werd haar harde schot goed gestopt door de keeper. Met nog enkele minuten in de eerste helft schoot de ingevallen Koen na een lange aanval de bal over het doel. De laatste kans werd door Ruben ingeleid. Hij ging goed door na een pass van Nino. Zijn harde schot, cq. voorzet werd door Camille in het zijnet geschoten. Hierna floot scheidsrechter Aaron voor de rust en konden we in het kleedlokaal aan de verdiende ranja.
De trainers waren tevreden over de geboden inzet en ook het veldspel was heel aardig verzorgd. Het enige minpunt was dat we bij vlagen te ver door-combineerden, waar een schot misschien een betere oplossing was geweest.
We besloten, gezien de stand, het team op enkele plekken te wijzigen. Yorrick werd bijvoorbeeld laatste man en Julian schoof door naar de rechtshalf positie.
In het begin moesten we hier aan wennen en was de eerste kans dan ook voor Roggel. Gelukkig kon Daan gedeeltelijk redding brengen en was Sander alert door de bal van de lijn te halen. Na dit voor Roggel hoopvolle begin wisten we ons goede spel van de eerste helft weer op te pakken.
Nino kon net niet een te korte terugspeelbal verzilveren, doordat de keeper goed oplette en zijn schot tegenhield. Nino had er duidelijk zin in en met een fraaie één-twee met Fauve creëerden we een volgende kans. Haar harde schot verdween jammer genoeg net over het doel. We bleven druk zetten op de tegenstander en deze keer ging hun keeper in de fout, maar Nino kon hier niet van profiteren en schoot naast.
Toch kwam de verdiende volgende treffer er. Na diverse voorzetten was het uiteindelijk Koen die het laatste zetje aan de bal gaf en ons op een 5-0 voorsprong bracht.
Hierna ging het snel. David zette goed door en met een harde schuiver liet hij de keeper wederom kansloos en maakte hiermee het halve dozijn vol, 6-0 voor EVV. Even later werd Nino door Ruben diep gestuurd en nu wist hij de kans wel te verzilveren. Dit betekende een 7-0 tussenstand.
Julian, die een goede tweede helft speelde, wist steeds opnieuw weer met prima voorzetten voor gevaar te zorgen. Nu bereikte hij Nino, maar deze keer werd zijn schot gestopt. Even later kreeg Julian zelf de kans om te scoren, maar zijn schot verdween net over de lat. Ook Max, die verdedigend weer erg sterk speelde, bemoeide zich nu met de aanval. Zijn mooie rush kon nog net ten koste van een corner worden gestuit. Uit deze corner wist Koen, na een prima voorzet van Fauve, ons naar 8-0 te schieten.
Even was er een foutje in de verdediging, doordat laatste man Yorrick te kort terugspeelde, maar weer wisten Daan en Sander te redden en de “nul” vast te houden.
In de tegenaanval zette Fauve even de turbo aan en liep iedereen met de bal eruit. Ondanks deze inspanning wist ze koel te blijven en schoot ze de bal hard in de lange hoek. Hiermee bracht ze de stand op 9-0. Zouden we er de eerste keer dit seizoen in slagen om de dubbele cijfers te halen?
Er was in elk geval met nog 10 minuten op de klok tijd genoeg.
De volgende kans was voor Koen die
een voorzet van Fauve net over kopte. Even later wist Nino uit opnieuw een prima voorzet van Julian niet te scoren, maar ging de bal over het doel. We bleven ook in de laatste minuten van de wedstrijd goed spelen, maar Nino schoot deze keer na een mooie aanval voorlangs. Ook twee andere kansen voor wederom Nino leidden niet tot een nieuwe treffer. In de laatste seconde van de wedstrijd verdween een schot van Remondo naast het doel en dus wordt de eindstand 9-0 in het voordeel van EVV.
Vandaag hebben we het talrijke publiek laten zien hoe goed de D1 kan voetballen. Het arme Roggel, dat helemaal geen slecht team heeft, werd bij vlagen compleet overlopen door een ontketend EVV.
De 9-0 uitslag was zodoende ook helemaal niet geflatteerd.
Deze week weer twee keer lekker trainen en ons dan voorbereiden op alweer de laatste competitiewedstrijd tegen EMS D1.
Doelpuntenmakers: David (3), Koen, Remondo (2), Fauve, Nino (1)
Assists: Ruben (3), Nino (2), Fauve, Remondo (1)