Competitiewedstrijd zaterdag 1 september 2012
EVV D1 – RKSVN D1 3-4 (1-2)
EVV verliest onnodig eerste competitiewedstrijd
Vandaag was het voor de D1 een heel speciale dag. De langverwachte competitie zou beginnen en ook zouden we voor de eerste keer in onze schitterende nieuwe tenues mogen aantreden.
De sponsors rijwielhandel Nizet, café Moustache en Maasstreek Makelaardij hadden het mogelijk gemaakt dat EVV D1 geheel in het nieuw gestoken kon starten aan dit nieuwe seizoen.
Natuurlijk werden alle spelers apart en daarna met het hele team en de sponsors op de foto gezet. Dankzij fotograaf Jan van Halbeek zijn we weer voorzien van prachtige foto’s voor onze website. Jan bedankt hiervoor…!!!
Na een erg lange warming-up (RKSVN was de shirts in Neer vergeten), begonnen we om 12.20 uur aan onze eerste competitiewedstrijd.
De beginfase was duidelijk voor EVV, dat veel feller dan RKSVN startte.
In de 2e minuut speelde Remondo zich knap vrij, maar voordat hij kon schieten plukte de keeper de bal voor zijn voeten weg. Nauwelijks een minuut later ging Fauve goed door over rechts en had ze een voorzet op maat voor Nino. Zijn schot werd door de keeper met zijn voet gestopt en de rebound kon Remondo niet verzilveren.
Ook RKSVN kwam na 5 minuten goed door via de snelle rechtsbuiten, maar Daan verkleinde zijn doel goed, zodat de bal in het zijnet verdween.
In de 7e minuut kwamen we verdiend op voorsprong. Na een mooie één-twee tussen Yorrick en Nino speelde Nino David aan op de 16 meter. Tegen zijn harde, lage schot had de keeper geen verweer en zo kwamen we verdiend op een 1-0 voorsprong.
Helaas konden we niet lang genieten van deze voorsprong. Eerst kwamen we nog goed weg, doordat Remco een schot kon blokken, maar even later hing de gelijkmaker dan toch in de touwen. De rechtsbuiten kon, nauwelijks gehinderd door 3 verdedigers over de rechterflank opstomen en zijn spits een niet te missen kans geven. Die deed dat dan ook niet en zodoende was het na 10 minuten spelen weer gelijk, 1-1.
Door dit doelpunt raakten we een beetje de kluts kwijt. RKSVN wist hier direct van te profiteren door een fout in de verdediging (te slap ingrijpen) genadeloos af te straffen. Dit betekende in de 12e minuut een 1-2 achterstand.
Het spel van onze kant werd hierna rommeliger. De opbouw van achteruit verliep erg moeizaam en omdat het middenveld niet goed aanspeelbaar was leden we veel te vroeg balverlies. Ondanks dit kregen we door Remondo een goede kans op de gelijkmaker. Maar ook deze keer wist de keeper als winnaar uit de strijd te komen. In de laatste 10 minuten van de eerste helft kwamen er nog kansen aan beide kanten. Eerst stopte Daan een schot met zijn voet en schoot Remondo over na een mooie aanval door het midden. Vlak voor rust kreeg Nino opnieuw een goede mogelijkheid op een doelpunt. Hij verscheen alleen voor de doelman, maar zijn schot werd door de doelman nog net aangeraakt. Hierdoor verloor de bal zoveel snelheid dat de verdediging nog voor de lijn redding konden brengen. Niet veel later floot scheidsrechter Aaron voor de tweede keer voor rust. (Na 20 minuten had hij dit ook al geprobeerd, maar hier trapten beide ploegen niet in….!!!)
In de rust werd aangegeven dat de opbouw van achteruit beter moest en dat we feller op de bal moesten spelen, zodat we RKSVN sneller konden vastzetten. Iedereen moest er dus een schepje bovenop doen en dan waren er nog kansen genoeg om iets aan de achterstand te veranderen.
Helaas kwam er al snel van de goede bedoelingen weinig terecht. RKSVN sloeg in het begin van de 2e helft met een vlijmscherpe counter direct toe. Hun spits verscheen alleen voor Daan en met een droge knal in de benedenhoek werd de stand 1-3 in het voordeel van de tegenstander. Niet veel later kregen we wederom een goede kans om terug in de wedstrijd te komen. Nino omzeilde na een mooie steekpass van Remondo de buitenspelval en had vrij baan richting het Neerse doel. Maar ook nu verdween de bal niet tegen de touwen maar helaas voor ons naast het doel. De kopjes gingen langzaam omlaag en er ontstonden grote gaten op het middenveld en in de verdediging. Wanneer RKSVN het nu slim zou spelen konden ze ons de genadeklap geven. Deze leek er na 10 minuten in de 2e helft te komen, maar gelukkig hield Daan met kunst-en-vliegwerk zijn doel schoon. Toch kregen we even later opnieuw een treffer tegen en weer was het een counter. Daan was kansloos op het schot, ondanks dat hij de bal nog beroerde met zijn handen, 1-4 voor RKSVN.
Met nog dik 10 minuten op de klok leek de wedstrijd gespeeld. Maar onze jongens bleven gelukkig doorknokken voor een beter resultaat. Weer was het Nino die de kans kreeg, maar de keeper dook en griste de bal van zijn voeten. Even later verscheen Nino weer voor de keeper, maar nu bracht de keeper redding ten koste van een corner, die geen gevaar bracht. Camille probeerde het van afstand, maar de keeper werd steeds meer een sta-in-de-weg. Het knokken voor een beter resultaat werd tenslotte zo’n 8 minuten voor tijd beloond. Fauve ging goed door op snelheid en had een perfecte voorzet voor Koen. Deze bleef koel en schoof de bal in het doel, zodat de stand 2-4 werd. Zou het toch nog mogelijk zijn…?
Voorstopper Max werd gewisseld en er kwam nog een spits erbij. Achterin gingen we tegen hun snelle spitsen één tegen één spelen, maar we moesten iets proberen. Nauwelijks een minuut later kregen we een corner. Nino plaatste hem mooi voor het doel en Koen kopte hem binnen. Volgens de scheidsrechter was hij achter de lijn geweest en werd het plotsklaps weer spannend, 3-4 met nog 5 minuten op de klok.
Het geloof was weer helemaal terug en we probeerden RKSVN terug te dringen, maar we moesten achterin blijven opletten voor de counter. De druk werd opgevoerd en met nog 2 minuten op de klok kregen we weer een corner. De corner van Fauve belandde uiteindelijk voor de voeten van Yorrick, maar zijn schot uit de draai verdween net over het doel. Het laatste gevaar kwam van Camille, maar zijn verre schot was net niet hard en hoog genoeg om de sterke keeper te verassen. Even later floot scheidsrechter Aaron af en kwam er een einde aan een spannende jeugdwedstrijd.
Vandaag leden we een onnodige nederlaag. De inzet was de hele wedstrijd goed, maar helaas gaven we te makkelijk sommige doelpunten weg en misten we zelf teveel kansen. Toch hebben we vandaag genoeg goede punten gezien en aan de mindere punten gaan we deze week op de training weer aandacht besteden.
Doelpuntenmakers: Koen (2), David (1)
Assists: Nino (2), Fauve (1)