Competitiewedstrijd dinsdag 14 mei 2013
EVV D1 – FC ODA D1 2-4 (1-3)
EVV strijdend ten onder tegen sterk FC Oda ……
Na het toernooi in Swalmen van afgelopen zondag moesten we vandaag weer aan de bak. Tegenstander was het sterke FC Oda dat een derde plaats innam en bij winst de competitie als 2e zou afsluiten. Gelukkig waren David en Remco, onze laatste man en voorstopper, hersteld van hun ziekte en dus weer beschikbaar. Alleen was Max er nu niet bij vanwege het schoolverlaterskamp van De Violier. Maar ook nu was Robin uit de D2 weer bereid ons uit de brand te helpen en na zijn sterke spel van afgelopen zondag hadden we hier dan ook alle vertrouwen in.
Benieuwd of we het FC Oda moeilijk konden maken. In het kleedlokaal werd aangegeven hoe we zouden gaan spelen en daarna gingen we naar buiten voor een uitgebreide warming-up. Nog even naar binnen voor de laatste tips en daarna aan de slag op het prachtige hoofdveld van EVV.
Het begin was voor EVV, want binnen de minuut kwam Remondo alleen voor de keeper. Hij tikte de bal langs hem door, maar de laatste man was goed meegelopen en kon de bal nog net voor de doellijn wegtikken. FC Oda was gewaarschuwd en onze spelers kregen hier hopelijk vertrouwen door. We bleven lekker fel maar toch kwam onze tegenstander binnen de 10 minuten op een 0-1 voorsprong. Na een mooie dieptepass kwam de snelle linksbuiten alleen voor Daan. Die werd omspeeld en de bal verdween in het netje.
FC Oda bleef in het restant van de 1e helft gevaarlijk met de steekballen vanaf het middenveld. Hier hadden we verdedigend moeite mee, ook omdat ze met prima positiespel steeds de vrije man wisten te vinden. Zo ontstond ook de 0-2. Plots dook een speler alleen voor Daan op. Het eerste schot wist hij nog te stoppen, maar in de rebound was hij kansloos.
Zelf probeerden we ook gevaarlijk te worden, maar de laatste bal was steeds net niet hard genoeg of zuiver genoeg. Dit kwam ook door het steeds goed positie kiezen van de verdediging van FC Oda. We werkten hard maar hadden moeite om gevaarlijk te worden. Met nog 8
minuten op de klok kregen we ook nog een 3e treffer te verwerken. De linkerspits werd weer gevonden en ook nu passeerde hij Daan, 0-3.
Na een foutje achterin verscheen opeens een middenvelder alleen voor Daan, maar nu wist Julian de bal op de lijn te redden.
Toch kregen we vlak voor rust loon voor het harde werken van het hele team. Na een mooie aanval via Koen en een steekbal van Remondo werd Fauve alleen richting het “Weertse” doel gestuurd. Ze schudde de linksback van zich af en schoof de bal langs de keeper in het doel. Zodoende gingen we met een 1-3 achterstand aan de ranja.
In de rust werd aangegeven dat de verdedigers alerter moesten zijn op de steekballen richting de spitsen en dat onze spitsen het veld breder moesten houden en wachten op de ballen die zouden komen. Zo wisten we vlak voor rust te scoren en zo konden we dan ook gevaarlijk worden. Verder waren de trainers tevreden over de inzet en de felheid van alle spelers.
De eerste kans na de rust was voor FC Oda, maar Daan redde attent met een sliding op de doorgebroken speler. Daarna was het onze beurt. Koen stuurde Remondo diep, maar net voordat hij de keeper wilde passeren werd hij door een prima sliding verdedigd en ging deze mogelijkheid op de 2-3 verloren. We bleven in deze fase prima spelen en we maakten het FC Oda zo moeilijk dat lange tijd kansen uitbleven. Daan volgde het spel goed en was zeer attent op de diepe ballen richting de spitsen. Julian had de gevaarlijke linkerspits redelijk in bedwang en zo tikte de klok verder zonder veel gevaar voor beide doelen. De trainers probeerden toch nog meer druk naar voren te brengen door David naar het middenveld te schuiven en achterin één op één te gaan spelen met Sander als laatste man. Al snel werd David gevaarlijk, maar zijn schot verdween net naast de rechterpaal.
In de laatste 10 minuten begon de vermoeidheid toe te slaan en kwam FC Oda toch weer een paar keer gevaarlijk in de buurt van ons doel. Eerst wist Julian in de doelmond redding te brengen, daarna ging een bal voorlangs, maar uiteindelijk wist hun linkerspits toch weer te scoren, 1-4.
We toonden veerkracht, want direct vanaf de aftrap wisten we via mooi samenspel van Quinten, Robin, Remondo en een hakje van Koen, David alleen richting het doel te sturen. Hij zette de turbo aan en schoot de bal vanaf de 16 hoog over de keeper in het doel. Een prachtig uitgespeeld doelpunt dat de 2-4 betekende. Niet veel later floot scheidsrechter Aaron voor de laatste keer en leden we een nederlaag.
Vandaag kunnen onze spelers met opgeheven hoofd het veld verlaten. Tegen een erg sterke tegenstander hebben ze een prima pot gespeeld, waarin we het FC Oda bij vlagen moeilijk wisten te maken en waarin we twee prachtige doelpunten wisten te scoren. Met deze wedstrijd komt er een einde aan de voorjaarscompetitie die qua puntenaantal tegenviel, maar waar we met een beetje meer geluk toch wel meer punten hadden kunnen behalen. De inzet was meestal prima in orde, maar tegen sterke tegenstanders worden de foutjes snel afgestraft en dat is wat we zelf te weinig gedaan hebben.
Doelpuntenmakers: Fauve, David (1)
Assists: Remondo, Koen (1)