Competitiewedstrijd 6 oktober 2012
SV Budel D2 – EVV D1 2-4 (0-3)
Zwaarbevochten overwinning in het Brabantse land……
Na de redelijk eenvoudige overwinningen van de afgelopen wedstrijden wachtte ons vandaag een grote uitdaging tegen SV Budel D2. Dit team had net als onze eigen D1 ook 12 punten uit de eerste 5 wedstrijden behaald. Samen bezetten we een gedeelde 3e plek in de stand. Met recht kunnen we dus van een topper spreken….
Op weg naar Budel begon het al te regenen en de rest van de ochtend zou het ook niet meer stoppen. Door de vele regen van de afgelopen dagen zou het veld waarschijnlijk erg zwaar zijn en moeilijk te bespelen. Dit bleek ook zo te zijn. Na de warming-up werd aangegeven dat we vanaf het begin fel op de bal moesten zijn en dat we de bal het werk moesten laten doen en dus niet teveel met de bal moesten lopen.
Bij het handjes geven bleek dat SV Budel een aantal potige knapen in het team had, dus de fysieke duels moesten we proberen uit de weg te gaan.
Met een beetje vertraging (11.10 uur) begonnen we aan deze belangrijke wedstrijd. Ondanks de afspraak voor de wedstrijd begonnen we veel te slap. SV Budel was veel feller en won daardoor ook de meeste duels. Wanneer we zelf de bal hadden waren we veel te slordig en leden daardoor dus snel weer balverlies. Gelukkig wist SV Budel hier niet van te profiteren en kwamen we de eerste tien minuten zonder kleerscheuren door.
Het spel van onze kant werd na dit matige begin beter. We hielden de bal beter in de ploeg en kwamen wat meer in de buurt van het Brabantse doel. Eigenlijk bij onze eerste kans wisten we de score te openen. Yorrick veroverde een afgeslagen bal en besloot tot een schot op doel. De bal zeilde de zestien binnen en Koen reageerde als eerste en gaf de bal het beslissende zetje zodat hij tergend langzaam in de rechterbenedenhoek over de doellijn verdween. Een beetje gelukkig, maar wel een 0-1 voorsprong.
Dit doelpunt gaf ons team vertrouwen en plots was het goede samenspel van de afgelopen wedstrijden weer helemaal terug. SV Budel werd teruggedrongen en we kregen kansen op een verder doelpunt. Helaas had Remondo niet het geluk aan zijn zijde en konden we niet opnieuw scoren. Toch kwamen we hierna goed weg. Plotsklaps dook de spits alleen voor Daan op. Daan redde prima en de volgende inzet werd door Julian van de lijn gehaald. Daarna was het weer onze beurt. Door goed doorzetten van Max kregen we een corner na ongeveer 20 minuten spelen. De prima corner van Remondo werd door de geheel vrijstaande Ruben schitterend binnengekopt en zo kwamen we met 0-2 voor. SV Budel was van slag en we drukten door. Fauve, die ook steeds beter in de wedstrijd kwam, ging over de rechterflank door en kwam alleen de zestien meter binnen. Ze behield prima het overzicht en tikte de bal naar de geheel vrijstaande Nino. Het was daarna voor hem een koud kunstje om de 0-3 op het scorebord te brengen. Net voor rust hadden we nog één kans om de score verder te laten oplopen. Camille speelde slim een corner naar Koen, maar zijn geplaatste schot verdween net over het doel. Hierna floot de prima fluitende scheidsrechter voor de rust en konden de verkleumde spelers het droge kleedlokaal opzoeken.
In de rust werd de eerste helft besproken en werd er aangegeven dat we niet net zo slap aan de tweede helft moesten beginnen. Zou SV Budel weten te scoren dan kon het nog wel eens een moeilijke 30 minuten worden. Vanaf het begin waren we deze keer het betere team. Met mooi voetbal kwamen we geregeld voor het doel van SV Budel, maar schoten van Remondo (gestopt) en Nino (in het zijnet) hadden geen doelpunt tot gevolg. Achterin stond de verdediging onder leiding van Julian en de vandaag sterk spelende David goed en kwam SV Budel er niet doorheen. Schoot de bal er wel eens doorheen dan was Daan paraat om voor opruiming te zorgen. Toch kwam SV Budel onverwachts terug in de wedstrijd. Na aarzelend ingrijpen van onze verdediging stonden opeens twee tegenstanders voor de neus van Daan. Ook hij was nu kansloos op het schot en zodoende kregen we na meer dan vier wedstrijden weer eens een doelpunt tegen, 1-3….
SV Budel rook nu hun kans en deed er nog een schepje bovenop. Toch bleven we rustig en kregen we opnieuw mogelijkheden om te scoren. Helaas wisten schoten van Remondo (met links) en Koen ons niet in veilige haven te brengen. Integendeel, na wederom te slap ingrijpen na een corner bracht SV Budel met nog een vijftal minuten de spanning helemaal terug, 2-3……
De spanning steeg naar een kookpunt. Zouden we de zeker lijkende overwinning nog uit handen geven of wisten we de drie punten toch terug mee naar Limburg te nemen?
Gelukkig hebben we dan altijd nog onze topschutter Koen in het team. Na een prima voorbereidende actie van Camille wist hij zich goed vrij te spelen en kon hij met links een schot wagen. Het niet al te harde schot was
toch de Budelse keeper te machtig en zodoende kwam de stand hiermee in de laatste minuut op 2-4 en konden we weer een overwinning aan ons totaal toevoegen. Na het laatste fluitsignaal besloten de spelers om gezamenlijk op het kletsnatte veld nog enkele buikschuivers in de modder te maken. De spelers vonden het geweldig, hopelijk denkt Francien onze wasvrouw hier net zo over……!!!
Vandaag moesten we tot het uiterste gaan om de overwinning te behalen. Een zeker lijkende voorsprong ging bijna nog verloren, maar door met alle 14 spelers te knokken (met David voorop) wisten we toch te winnen.
Het positieve punt van vandaag is dat we niet alleen mooi voetbal kunnen spelen, maar wanneer het gevraagd wordt ook kunnen knokken voor een goed resultaat. Door deze overwinning blijven we meedoen om het kampioenschap, maar zijn we wel afhankelijk van onze grote concurrenten RKSVN en SV Laar. Deze spelen komende zaterdag tegen elkaar, dus spanning verzekerd.
Doelpuntenmakers: Koen (2), Nino, Ruben (1)
Assists: Yorrick, Remondo, Fauve (1)