Competitiewedstrijd 29 september 2012

01-10-2012 21:31

EVV D1 – RKVV Haelen D1   5-0  (2-0)

 

Vierde ruime zege op rij voor EVV D1……

 

Nadat er deze week weer twee keer heel fanatiek is getraind staat vandaag wedstrijd nummer vijf uit de najaarscompetitie op het programma. De tegenstander op ons eigen sportcomplex In de Bandert is Haelen D1. Dit team heeft in de eerste 4 wedstrijden 4 punten behaald. We zullen deze wedstrijd zonder David moeten spelen, die vandaag in Amsterdam bij zijn broer verblijft. Ondanks dit gemis is er bij de leiding voldoende vertrouwen in een goed resultaat, zeker gezien het prima spel van de afgelopen weken.

Om klokslag 12 uur floot scheidsrechter Mon (die Aaron prima verving) voor het begin van de wedstrijd. We begonnen weer zoals afgesproken fel aan de wedstrijd en hierdoor waren we dan ook voornamelijk in balbezit. Toch was het in het begin van de wedstrijd zoeken naar de openingen in de verdediging van de tegenstander. Het eerste gaatje werd na een tiental minuten gevonden door Yorrick en Koen. Fauve kon hierdoor alleen richting het Haelense doel, maar jammer genoeg verdween haar schot net voorlangs. De volgende aanval was er eentje via Ruben en Quinten die Koen in stelling bracht. Maar ook deze poging leidde niet tot een doelpunt, omdat de keeper er goed tussenzat.

 

Even later leek Haelen voor de eerste keer gevaarlijk te worden, maar rechtsback Sander lette goed op en met een perfecte sliding maakte hij deze kans onschadelijk. We begonnen elkaar steeds beter te vinden en het was wachten op het eerste doelpunt. Na een mooie, strakke corner van Remondo leek dit doelpunt er te komen, maar de kopbal van Koen verdween weer net langs de verkeerde kant van de paal. Toch kwam het doelpunt er in de volgende aanval. Centrale middenvelder Quinten stak het middenveld over en passeerde twee tegenstanders. Op het juiste moment speelde hij Koen in. Deze zette goed door en schoot vanaf 16 meter de bal beheerst langs de keeper en zette ons hiermee verdiend op een 1-0 voorsprong.

In deze periode werd er weer heel mooi voetbal gespeeld een creëerden we kans op kans. Na een vloeiende aanval over verschillende schijven (Julian, Koen en Fauve) werd Quinten door laatstgenoemde een opgelegde kans geboden. Helaas was hij zich niet bewust van de ruimte die hij had en schoot de bal daarom te gehaast naast het doel. We wisten elkaar bij momenten goed te vinden en doordat er snel werd overgespeeld was Haelen steeds een stapje te laat. De volgende kans was weer voor Quinten, maar deze keer werd zijn schot opnieuw gestopt.

Ook Remondo werd alleen voor de keeper gezet, maar door te lang te wachten wist de verdediger nog redding te brengen. Een dubbele één-twee tussen Nino en Koen werd door Nino met een schot afgesloten. Maar ook dit werd geen doelpunt. Het spel was wederom prima, maar het verwijt dat we ons konden maken was dat er te weinig werd gescoord.

Ook schoten van wederom Quinten en Ruben werden door de keeper tegen gehouden. Toch wisten we nog voor rust op een 2-0 voorsprong te komen. Een lange solo van Remondo bracht de bal bij onze rechtsbuiten Fauve. Haar voorzet of schot verdween met een beetje geluk met een mooie boog over de lange doelman van Haelen. Dit betekende net voor rust een dikverdiende 2-0 voorsprong. De laatste kans van de eerste helft was voor Koen. Na weer een voorzet van de sterk spelende Fauve miste hij de controle en kon de keeper nog net redding brengen.

 

In de rust werd aangegeven dat we meer over de vleugels moesten spelen, omdat er te vaak de opening door het midden werd gezocht en daar was het net veel te druk. Ook moesten we in kansrijke positie nauwkeuriger zijn in de afronding. Zouden we, net zoals in de eerste helft, de felheid bewaren en de meeste duels winnen, dan zou de vierde opeenvolgende overwinning niet meer in gevaar komen.

Toch zou het begin van de tweede helft heel anders lopen…..

We begonnen nog goed met een aanval over verschillende schijven, maar jammer genoeg was Yorrick net te laat om de voorzet van Nino binnen te koppen. Daarna waren de rollen in de wedstrijd omgedraaid. Haelen was opeens veel feller en begon zijn duels om de bal te winnen. In plaats van dat Haelen achter ons moest aanlopen, waren wij nu de ploeg die onder druk werd gezet. Wisten we de bal te heroveren dan waren we hem weer heel snel kwijt door onzorgvuldige passing of te weinig felheid in de duels. Haelen kreeg dan ook prompt hun eerste kans. Gelukkig was keeper Daan bij de les en wist hij de bal nog net voor de instormende aanvaller weg te werken.

 

Eigenlijk moest deze kans ons wakker schudden, maar helaas klungelden we nog even verder. Bij een volgende kans van Haelen hadden we geluk dat de als voorzet bedoelde poging net langs de goede kant van de paal verdween. Gelukkig duurde deze matige periode maar een dikke tien minuten en kwamen we daarna weer beter in de wedstrijd. Het eerste teken hiervan was van de goed spelende Camille die een schotpoging waagde. Maar ook nu was de keeper weer de winnaar. Ook linksback Max schoof nu geregeld mee naar voren en na een afgeslagen corner kreeg hij een schietkans. Zijn schot was wel hard, maar ook hoog en dus geen probleem voor de doelman uit Haelen.

Nino, die vandaag weer geregeld de truckendoos opende, bracht ons halverwege de tweede helft in veilige haven. Hij strafte geklungel in de Haelense verdediging met een droge knal in de linkerhoek af en zette de tussenstand op 3-0. Nadat hij even later op een vrijwel identieke wijze 4-0 wist te scoren (na een mooie voorbereiding van Koen en Fauve) was de wedstrijd helemaal gelopen een konden de trainers weer gaan wisselen in het team. Julian bijvoorbeeld schoof van laatste man naar centrale middenvelder en kwam direct in scoringspositie. Zijn schot had echter te weinig kracht en precisie om de keeper te verontrusten.

Met nog enkele minuten op de klok kreeg Haelen de eerste corner van de tweede helft. De bal werd in eerste instantie nog gemist, maar de rebound belandde (gelukkig voor ons) op de lat. Dit geluk heb je dan blijkbaar wanneer je bovenin meedraait. Het hoogtepunt van de wedstrijd leidde tot een volgend doelpunt. Een pass van Sander werd door Koen doorgetikt op Fauve. Ze ging door en bediende op haar beurt weer Koen die was meegelopen. Op zijn schitterende boogbal moest de keeper het antwoord schuldig blijven en zodoende werd het hiermee 5-0.

De laatste kans ontstond uit een vrije trap aan de zijkant van de zestien. Sander was dichtbij zijn eerste doelpunt van het seizoen, maar kon de voorzet van Koen net niet in het doel koppen. Hierna vond scheidsrechter Mon het ook welletjes en floot hij voor het einde van de wedstrijd.

Vandaag werd er bij vlagen weer prachtig voetbal gespeeld met vele kansen tot gevolg. Toch moeten we kritisch zijn over de eerste tien minuten van de tweede helft, waarin we op agressiviteit werden afgetroefd. Gevolg hiervan was dat spelers op elkaar begonnen te “knoteren” , omdat het niet liep. Juist dan moet je elkaar helpen en positief coachen. Hopelijk is dit een les voor de komende weken waar we de sterke tegenstanders SV Budel en Laar zullen treffen.

Doelpuntenmakers: Nino, Koen (2), Fauve (1)

Assists: Fauve (2), Quinten, Remondo (1)