Competitiewedstrijd 15 september 2012

01-10-2012 21:10

EVV D1 – SHH D2  6-0 (1-0)

 

Overtuigende zege op SHH ….

 

Na deze week twee keer goed te hebben getraind staat vandaag alweer de 3e wedstrijd van het seizoen op het programma. Tegenstander is SHH D2 uit Herten. Dit team heeft net als onze D1 drie punten uit twee wedstrijden behaald. Ook zij hadden vorige week hun eerste punten gepakt. Benieuwd of we de goede vorm van vorige week kunnen vasthouden.…..

 

In het begin van de wedstrijd is het van beide kanten aftasten. Het spel speelt zich voornamelijk op het middenveld af en het duurt tot de 7e minuut voordat we de eerste kans kunnen noteren. Na een mooie aanval over diverse schijven speelt Max Koen aan, maar gaat zijn schot over het doel. Hierna komen we beter in ons spel en worden de combinaties talrijker en daarmee ook de kansen. Een mooie counter wordt door Remondo, na een prima pass van Camille, net naast geschoten. In deze fase zijn we de bovenliggende partij en is het wachten op de openingstreffer. Het wachten wordt al snel beloond, want nadat Nino zich prima vrijspeelt, is het de vrijstaande Koen die deze keer wel (met een beetje geluk) via de paal de bal in het doel schiet, 1-0 voor EVV.

 

Na deze 1-0 breekt onze beste fase van de 1e helft aan. SHH wordt teruggedrongen en meerdere kansen volgen snel. Uit een corner van Remondo kopt Koen de bal net voorlangs. Ook Quinten heeft pech met zijn schot dat ook net naast het doel verdwijnt. Hier ging weer een mooie aanval aan vooraf. Ook de volgende aanval is weer een genot om te zien, maar ook deze keer weten we niet te scoren. Nino staat aan het eind van de aanval, maar ook zijn schot verdwijnt naast de verkeerde kant van de paal. Het laatste wapenfeit van de 1e helft is van Remondo, die door Nino diep wordt gestuurd. Zijn schot op doel is te dicht op de keeper die zodoende deze bal dan ook weet tegen te houden.

 

Met een dubbel gevoel gaan de spelers en coaches in de rust aan de ranja. Enerzijds is er tevredenheid over het vertoonde spel, anderzijds kunnen we niet tevreden zijn over het afmaken van de kansen. Dit wordt in de rust dan ook aangegeven. Het spel is goed, maar in de 2e helft moeten de kansen wel worden afgemaakt. Scoren we snel de 2-0 dan voetballen we veel makkelijker en is de wedstrijd waarschijnlijk beslist, aangezien SHH in de 1e helft geen echte kans heeft gehad.

 

De 2e helft gaan we op dezelfde voet verder maar nu wordt er gelukkig wel meteen gescoord. Remondo weet na goed doorzetten de bal op één of andere manier in het doel te frommelen en we staan op 2-0. Ook de volgende goal laat niet lang op zich wachten. Remondo speelt Koen in, die zet de kont erin, draaien, schieten en boem….hangen!!! De 3-0 is een feit.

Even later stuurt Yorrick Fauve diep en kan ze alleen op de keeper af, maar de laatste is winnaar in dit duel en meer dan een corner houden we er deze keer niet aan over. In de aanval hierna hebben we geluk dat SHH na een mooie counter en prima schot slechts de lat boven Daan raakt. Ook de rebound wordt gemist en zodoende blijft de stand 3-0 in ons voordeel.

 

Deze kans van SHH was eigenlijk een uitzondering, want onze verdedigers Julian, David, Max, Ruben en later ook Sander, Remco en Yorrick stonden gewoon prima te verdedigen. Voor een coach is dit natuurlijk een lekker gevoel.

 

Na deze kans van SHH gingen we weer verder op de oude voet. Met vaak prachtig combinatievoetbal wordt de aanval gezocht. De volgende mogelijkheid was voor Remondo, die na mooi samenspel met Nino, weer net naast schoot. Kort hierna scoorde de sterk spelende Quinten 4-0. Na wederom een mooie aanval (het wordt een beetje eentonig…) scoorde hij via de binnenkant van de paal en stelde hiermee de zege definitief veilig. We gingen gewoon door met het op zoek gaan naar doelpunten en even later was het alweer Koen die wist te scoren. Zijn 3e doelpunt van de dag zorgde voor een 5-0 tussenstand.

 

Deze 5-0 was voor de leiders het sein om verschillende spelers op andere plaatsen te laten voetballen. Zo werd Yorrick laatste man en ging bijvoorbeeld Max voorstopper spelen. Julian, David en Ruben schoven op naar het middenveld. Toch had het weinig invloed op het spel. EVV bleef de betere ploeg en na een harde knal van Remondo werd de voorsprong bijna vergroot. Bijna….., want de bal spatte op de lat uiteen. Julian en Fauve wisten elkaar hierna op rechts te vinden, waarna Fauve de zestien kon binnengaan. Ze was niet egoïstisch en stelde Camille in staat om de score verder uit te bouwen. Helaas raakte hij de bal niet vol en hobbelde de bal voorlangs.

 

Met nog enkele minuten op de klok werd de concentratie minder en kon SHH hier bijna van profiteren. Gelukkig was het eerste schot een prooi voor Daan en ging het tweede schot naast. Het mooiste doelpunt van de dag werd door Ruben gemaakt. Nadat eerst een voorzet van Nino werd gemist was het Ruben die goed oplette, zijn tegenstander uitspeelde en de bal daarna schitterend in de rechterbovenhoek schoot en de stand op 6-0 bracht. De allerlaatste kans was voor David, maar zijn schot kon door de Hertense keeper met moeite worden tegengehouden.

Vlak hierna floot de prima leidende scheidsrechter Pieter-Jan voor het einde van weer een goede wedstrijd van de blauw-witten.

 

Vandaag hebben we een overtuigende en verdiende overwinning geboekt op SHH D2. Het goede trainen door de week werpt zijn vruchten af en dat is te zien aan het goede samenspel van ons team. Voor de tweede week op rij behaalden we een ruime overwinning en wisten we ook weer de “heilige nul” te houden.

 

 

Doelpuntenmakers: Koen (3), Remondo, Ruben, Quinten (1)

Assists: Remondo (2) Nino (1)